י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סיכום חודש נוראי

למרות החיסונים והתרופות: מאות נפטרים; "המקררים גדושים"

755 קורבנות נספרו בחודש האחרון בישראל | "אני עם שבועיים פשוט מטורפים. כמויות של נפטרים", מספר ל'בחדרי חרדים' איש חברה קדישא | "אנחנו עם מקררים גדושים"

למרות החיסונים והתרופות: מאות נפטרים; "המקררים גדושים"
חברא קדישא תל אביב צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מכת הקורונה: 755 מאזרחי ישראל הלכו לעולמם במהלך חודש ינואר מנגיף הקורונה. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' משתף עובד חברה קדישא: "אני עם שבועיים פשוט מטורפים. כמויות של נפטרים".

לדבריו, הם מתמודדים עם מספרים שלא נראו מאז תחילת פרוץ המגפה לפני כשנתיים: "אנחנו עם מקררים גדושים", הוא משתף. "אנחנו בעבודה אינטנסיבית של טהרות מ-8 בבוקר עד 16:00 בצהריים ללא רגע דל - מסביב לשעון".

עוד הוא אומר: "אני טיפלתי בתוך 3 שבועות במעל 140 נפטרי קורונה. מתחילת הקורונה לא ראיתי דבר כזה. יום ראשון האחרון, היו לי כמעט 20 נפטרי קורונה - ביממה", הוא אומר ומדגיש: "וזה רק מי שאני מטפל בו באזור שלנו". 

משיחות שקיים 'בחדרי חרדים' עם בתי החולים ברחבי הארץ, עולה כי מרבית הנפטרים בחודש האחרון, הם מבוגרים. לפי נתוני משרד הבריאות, מרבית הנפטרים בחודש ינואר, החודש האחרון, הם מעל בני 80.  

עד כה, מפרוץ המגפה לפני שנתיים, נפטרו ל"ע 9,013 בני אדם.

כמו כן, ברקע הביקורת שנשמעה לאחרונה על כך שישנם נפטרים שנכללים בנפטרי הקורונה, אך לטענת רבים, נפטרו בעקבות מחלות רקע ולא מהנגיף, אמרה מוקדם יותר היום (חמישי) ל'בחדרי חרדים', המנהלת הרפואית במטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה של משרד הבריאות, הד"ר אורלי גרינפלד, כי "אנחנו בודקים את תעודות הפטירה וכמובן מבררים עם בתי החולים", במטרה לוודא כי אכן הם נפטרו מהקורונה ולא עם קורונה. 

ד"ר אורלי גרינפלד קורונה אומיקרון חברה קדישא מתים גופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד