כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"רמה גבוהה של זיוף"

ארה"ב: רוסיה תביים תקיפה כדי להצדיק פלישה לאוקראינה

גורמים רשמיים בארה"ב טוענים כי רוסיה מתכננת לפברק סרטון מזויף המציג תקיפה של אוקראינים בשטח רוסי או באזור בו מתגוררים דוברי רוסית במזרח אוקראינה, ולהשתמש בזה כעילה ליציאה למלחמה. אותם גורמים לא הסכימו לחשוף ראיות לטענתם כדי לא לחשוף מקורות

ארה"ב: רוסיה תביים תקיפה כדי להצדיק פלישה לאוקראינה
ולדימיר פוטין צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

ארה"ב קיבלה מידע מודיעיני על תוכנית רוסית להמציא עילה לפלישה לאוקראינה באמצעות סרטון מזויף שיתבסס על דיסאינפורמציה, כך על פי בכירי ממשל שתודרכו על כך.

התוכנית - שארה"ב מקווה לקלקל על ידי פרסום - כרוכה בבימוי וצילום של מתקפה מפוברקת של הצבא האוקראיני על שטח רוסי או נגד אנשים דוברי רוסית במזרח אוקראינה. כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

רוסיה, אמרו הגורמים הרשמיים, התכוונה להשתמש בסרטון כדי להאשים את אוקראינה ברצח עם נגד אנשים דוברי רוסית. לאחר מכן, היא תשתמש בסרטון כדי להצדיק מתקפה או שמנהיגי הבדלנים באזור דונבאס שבמזרח אוקראינה יבקשו התערבות רוסית.

הגורמים הרשמיים לא פרסמו שום ראיה ישירה על התוכנית הרוסית או כיצד נודע להם עליה, ואמרו, כי זה יפגע במקורותיהם ובשיטותיהם. הסרטון נועד להיות ברמה גבוהה של זיוף, כך אמרו גורמים רשמיים, עם תוכניות לתמונות גרפיות הכוללות גופות מוטלות בעקבות הפיצוץ, וצילומים של מקומות שנהרסו. הם טענו שהסרטון אמור לכלול גם ציוד צבאי אוקראיני מזויף, מל"טים מתוצרת טורקית ושחקנים דוברי רוסית שמשחקים את האבלים.

גורמים אמריקנים לא מסרו מי ברוסיה בדיוק מתכנן את המבצע, אך גורם בכיר בממשל אמר שהמודיעין הרוסי "מעורב באופן אינטימי" במאמץ. פקיד ממשלתי בריטי אמר ל'ניו יורק טיימס', כי הם עשו ניתוח משלהם של המודיעין, ויש להם מידע מוצק שרוסיה מתכננת להנדס עילה להאשים את אוקראינה בתקיפה. הפרטים של המודיעין, אמר הבכיר, הם "אמינים ומדאיגים ביותר".

אוקראינה רוסיה ארצות הברית מלחמה פלישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד