ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
האנטישמיות גוברת

תקיפת יהודים: מנהיגים חרדים מאשימים את המשטרה

מנהיגים חרדיים בלונדון מאשימים את המשטרה בכך שלא פועלת ביעילות מספקת מול גל תקיפות קשות על רקע אנטישמי שחווים התושבים היהודים

תקיפת יהודים: מנהיגים חרדים מאשימים את המשטרה
שוטרים בבריטניה צילום: pexels

מנהיגים חרדים בסטמפורד היל יוצאים בהאשמות נגד המשטרה וטוענים כי אינה מטפלת ברצינות בפשעי שנאה נגד יהודים. הדברים באים לאחר גל של התקפות שנאה אכזריות שאירעו השבוע, במהלכם שני גברים חרדים נאלצו לקבל טיפול בבית חולים בערב יום השואה הבינלאומי, תקיפה שתועדה במצלמת אבטחה.

התקיפה המתועדת היא רק ​​אחת מתוך שורה של תקריות מחרידות בימים האחרונים. הקהילה היהודית בצפון לונדון נותרה בפחד לאחר שגבר חרדי נוסף הותקף; ירקו לעבר ילד חרדי; והמון אנטישמי צרח על מתפללי בית הכנסת "יהודים תלכו הביתה".

בפשעי שנאה מזעזעים נוספים, דווח כי חלונות של משפחה חרדית נופצו, ובריונים שעברו על פני בית כנסת צעקו "לשחרר את פלסטין".

ארגוני ביטחון שונים ומנהיגים חרדיים אמרו לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle. כי הפצרותיהן לעוד סיורי משטרה, והגעה לאירועים באופן מהיר יותר, אינן נענות.

שרת הפנים פריטי פאטל תקפה את ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, על כך שלא ניסח תוכנית פעולה להתמודדות עם אלימות אנטישמית, שרת הפנים אמרה שלתקיפות על חרדים השבוע היו "הדים מצמררים" של אותם "סצנות מחרידות". שהיו בזמן מבצע שומר החומות אז יהודים הותקפו ברחבי העולם כולל בלונדון.

הרב הרשל גלוק, נשיא ארגון השומרים של סטמפורד היל, אמר שברוב המקרים תגובת המשטרה הייתה איטית מדי או לא קיימת. "המשטרה לא מרגישה מוטיבציה להתייחס למקרים האלה ברצינות", אמר. הוא הוסיף כי לאחר ששני חרדים הוכו ביום רביעי שעבר למשטרה לקח יותר מ-40 דקות להגיע.

הרב גלוק טען שהסיבה היחידה שמשטרת המטרופולין נקטה בפעולה היא כי "הגשנו להם את זה על צלחת". הרב הוסיף: "מסרנו להם את התיעוד, נתנו להם את הכתובת של הקורבן. לא הייתה להם ברירה אלא לעצור אותו". כך דווח העיתון Jewish Chronicle.

משטרת לונדון סטמפורד היל תקיפת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד