כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הם לא תמימים

שגריר מדינה ערבית מזהיר את ישראל ממנסור עבאס

הפרשן עמית סגל מספרי כי שגריר מדינה ערבית הזהיר בכיר ישראלי מהשותפות עם מנסור עבאס. לדבריו: "עבאס זה האחים המוסלמים, והאחים המוסלמים זה רע" | וגם מחקר שחושף מה עומד מאחורי האידיליה עם רע"מ

שגריר מדינה ערבית מזהיר את ישראל ממנסור עבאס
מנסור עבאס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בטורו השבוע ב'ידיעות אחרונות' מתייחס הפרשן עמית סגל לכוונות מאחורי ההצטרפות ההיסטורית של רע"מ לממשלה. סגל מספר כי שגריר של מדינה ערבית הזהיר בשיחה בכיר ישראלי ממנסור עבאס בגלל קשריו לאחים המוסלמים. הפרשן הפוליטי גם מפרסם מחקר שמוכיח מדוע הכוונות של רע"מ ומנסור עבאס אינן טהורות.

"שגריר של מדינה ערבית מוכרת נפגש בשבועות האחרונים עם גורמים מקומיים בכירים", כותב סגל. לדבריו, אותו שגריר, "מגלה דיפלומטיות רבה, עד שזה מגיע לחברותה של רע"מ בקואליציה. עבאס, הוא מזהיר אותם, זה האחים המוסלמים, והאחים המוסלמים זה רע".

סגל מביא מחקר חדש של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, גוף בעל נטייה שמרנית־ימנית, הטוען שהפתאים הם הישראלים שמאמינים בשותפות עם רע"מ.

סא"ל במיל' יהונתן דחוח־הלוי, מחבר המחקר, כותב כי המסמך שעליו חתמה רע"מ אשתקד איננו הסכם קואליציוני עם בנט ולפיד, אלא הודנה בין המוסלמים ליהודים. לפי המסמך, בתנועה האסלאמית הסתמכו על תקדמי עבר בהם דחו סכסוכים לדורות הבאים ועל סמך זה אישרו את ההסכם הקואליציוני.

המחקר מציג התבטאויות של עבאס עצמו בזכות המחבלים הכלואים. "כן, לאסירים הביטחוניים יש כלפינו סמכות מוסרית, אנושית ולאומית", אמר ב־2016
והוסיף לגבי ח"כ באסל גטאס שהבריח טלפונים למחבלים ש"אחי באסל שגה בשקלול האינטרס, אך הוא בהחלט לא ביצע חטא". 

"עבאס, מצידו", כותב סגל, "לא מתכחש לדברים שהשמיע בעבר ואינם תואמים את הקו הנוכחי שלו. הוא משוכנע שבעוד חמש שנים ייאלצו כולם להודות שהשינוי התרחש גם התרחש, ואין מדובר בהודנה אלא בשלום חם".

מנסור עבאס מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד