כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
יוקר המחייה

בתגובה ללחץ הציבורי: ליברמן מגבש תוכנית הקלות משמעותית

שר האוצר ליברמן מתכוון להציג בקרוב תוכנית כלכלית שתקל על המשתכרים נמוך שנפגעו יותר מכל מגל ההתייקרויות במשק. בתוכנית: הורדת מכסים, סבסוד העלייה בחשמל ואולי אף הורדת מסים למשתכרים עד 11 אלף שקלים | יחסי ציבור או הקלה משמעותית? • כל הפרטים

בתגובה ללחץ הציבורי: ליברמן מגבש תוכנית הקלות משמעותית
אביגדור ליברמן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בצל הלחץ הציבורי שהוביל להתמתנות, לפחות זמנית, בגל ההתייקרות המסחרר, לאחר שבוע בו עלו מחירי הדלק והחשמל באחוזים משמעותיים, מתפרסם בסוף השבוע כי שר האוצר אביגדור ליברמן מתכנן להציג תוכנית כלכלית שעיקרה הורדת מיסים לעשירון התחתון, מהלך שאמור להקל על יוקר המחייה.

לפי הפרסום של קרן מרציאנו ב'חדשות 12', בין הצעדים שצפויים להיכלל בתוכנית שיציג ליברמן, הורדת מכסים שתוזיל מוצרים נוספים; סבסוד חלק מהעלייה במחירי החשמל - כך שיעלו ב-3%-2% בלבד; והורדת מסים למשתכרים בשכר נמוך ובינוני.

לדברי מרציאנו, במשרד האוצר מבינים כי מי שנפגעים יותר מכל מגל ההתייקרויות הם אלו שמשתכרים ממוצע במשק – עד 11 אלף שקלים ולמטה מזה והם שוקלים ברצינות להוביל מהלך של הורדת מסים באמצעות יותר נקודות זיכוי, תוך שימוש בהורדת מדרגות של מס הכנסה.

כזכור, ביום חמישי הודיעה חברת אסם על ביטול עליית המחירים בישראל, זאת לאחר שבימים האחרונים החברה הודיעה כי רק תדחה את העלאות המחירים עד חג הפסח, תגובה שלא סיפקה את הצרכנים שהמשיכו במחאה והשאירו את מוצרי אסם על המדפים.

בהודעת החברה נכתב: "אנו מבינים כי על מנת להתמודד עם יוקר המחייה, צריך לחבור יחד בכדי לחפש דרך משותפת הבנויה על תרומה הדדית של כל הגורמים שיכולים לסייע בכך ואנו מוכנים להיות בין אלו שיובילו תהליך זה".

בחברה הבהירו כי ההחלטה התקבלה למרות העובדה ש"בשנה האחרונה החברה חוותה התייקרות מצטברת בהיקף חסר תקדים בתשומות הייצור ועלויות ההפעלה". עוד מסרה כי "החברה קיבלה היום את ההחלטה לספוג את מלוא ההתייקרויות הללו, על מנת לסייע בהתמודדות עם יוקר המחייה בישראל".

אביגדור ליברמן הורדת מסים משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד