י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בימים הקרובים

חשש להפסקת הטיסות בין ישראל לאיחוד האמירויות

בשל מחלוקת בין השב"כ לבין רשויות הביטחון בדובאי, לגבי אבטחת הטיסות של חברות התעופה הישראליות, קיים חשש שטיסות של חברות תעופה ישראליות לדובאי יופסקו בימים הקרובים

חשש להפסקת הטיסות בין ישראל לאיחוד האמירויות
מוסלמים באמירויות צילום: unsplash

אתר התיירות 'פספורט ניוז' מדווח לראשונה על סוגיה מטרידה בין ישראל לאיחוד האמירויות. על פי הדיווח, בשל חילוקי דעות בין ישראל לאיחוד בנושאי ביטחון, קיים חשש להפסקת הטיסות.

‏בכירים ישראלים התייחסו לדיווח וטענו כי אם לא תושג הסכמה בנושא סידורי הביטחון, הטיסות של החברות הישראליות לדובאי ייפסקו ביום שלישי ה-8 בפברואר. אם הטיסות של החברות הישראליות יופסקו, הדבר יביא להפסקה מוחלטת של טיסות חברות Fly Dubai ו-Emirates לישראל.

הבכירים ציינו עוד כי לשכת ראש הממשלה, משרד החוץ, משרד התחבורה והשב"כ מעורבים בסאגה ומנסים לפתור את הנושא במגעים עם ממשלת איחוד האמירויות.

כמו כן, חברות התעופה הישראליות שטסות לדובאי כבר עודכנו בנושא. ולטענת גורמים במשרד החוץ, מדובר בסוגיה טכנית שלהערכתם תיפתר בימים הקרובים. כך מדווח העיתונאי ברק רביד.

‏השב"כ מסר בתגובה: "בחודשים האחרונים, התגלו מחלוקות במישור האבטחתי בין הגורמים המוסמכים בדובאי למערך אבטחת התעופה הישראלי, באופן שלא מאפשר את מימוש האחריות לאבטחת התעופה הישראלית. המחלוקות הן במישור האבטחתי אל מול הסטנדרט הנהוג בשדה התעופה בדובאי, ולא נוגעות למישור המדיני/אזורי".

עוד נמסר מטעם השב"כ לברק רביד: "‏בשלב זה, נמשכים כל העת המאמצים להביא לפתרון המחלוקות עם הרשויות בדובאי ולהגיע להבנות שיאפשר את מימוש האחריות של גורמי הביטחון הישראלים לאבטחת התעופה הישראלית. במקביל, במידה ואכן ייעצרו הטיסות של חברות ישראליות בקו, נבחנת האפשרות להעברת הטיסות הישראליות לאבו-דאבי".

כזכור, בינואר השנה דיווח מיכל רז חיימוביץ בגלובס, כי תהליך הסדרת פעילות ביטחון התעופה הישראלי מדובאי טרם הוסדר סופית מול הרשויות באיחוד האמירויות, וחברות התעופה הישראליות נאלצות להתמודד עם עיכובים בטיסות. סוגיות שהתעוררו עשויות להוביל לביטול טיסות המתוכננות בלו"ז.

חברות התעופה הישראליות מייחלות להסדר קבוע לנוהלי האבטחה שיאפשר פעילות רציפה ללא תקלות. לגלובס נודע כי נציגי אגף הביטחון באל על, האמונים על אבטחת הטיסות של שלוש החברות הישראליות, יחד עם נציגי רשות התעופה האזרחית (רת"א), נמצאים בשיח תמידי עם עמיתיהם באיחוד האמירויות בניסיון לגבש הסדר קבוע שימנע משברים חוזרים. אלא שעד שיוסדר הסדר כזה, חברות התעופה עודכנו כי עליהן להיערך לשינויים בלו"ז הטיסות באופן מיידי.

דובאי טיסות שב"כ ישראל משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד