כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
החוקר חשף בפני עד המדינה

פרשת הריגול מסבכת את משפט נתניהו: "ידע מלא על החיים שלך"

"יש לי ידע מלא על החיים שלך ועל ההתנהלות המקצועית שלך", כך אמר החוקר לעד המדינה שלמה פילבר במהלך חקירתו ברשות לניירות ערך | השבוע יוחלט: האם הדיונים במשפט נתניהו יידחו?

פרשת הריגול מסבכת את משפט נתניהו: "ידע מלא על החיים שלך"
פלאש 90

השבוע צפוי בית המשפט להחליט האם לדחות את משפט נתניהו, בשל הפרסומים כי נעשו פעולות שלא כחוק במהלך חקירת גורמים בתיק. בד בבד, הערב נחשפו ב'חדשות 12' ציטוטים מתוך חקירתו של עד המדינה שלמה פילבר ברשות לניירות ערך, במהלכה נשמע החוקר מודה בפניו כי התוכן ממכשיר הטלפון שלו נשאב.

"אנחנו בעולם טכנולוגי ודיגיטלי – יש לנו תוכנות שאנחנו דור קדימה לפני ה-NSA", אמר החוקר לפילבר. "מומו, אני רוצה שתבין – הידע שלי לגבי העולם שלך, לגבי החיים שלך, ההתנהלות המקצועית שלך – הוא מלא".

החוקר הוסיף: תחשוב פעם נוספת על כל אלפית אות שעברה אצלך במכשיר – מול כל אדם, מכל מקום", הציע לו. "אני רואה מה מחקת, באיזה טיימינג מחקת, אני יכול להבין גם מה הסיבה שמחקת – אני רואה את הכל"

בסוף השבוע פורסם כי בכירים במשטרה זועמים על הפרקליטות לפי הפרסום בחדשות 12, גורמים בפרקליטות תדרכו: "לא ידענו על השימוש בתוכנה, אלה כשלים מקומיים". אלא, שגורמים במשטרה טוענים: "בפרקליטות ידעו גם ידעו. זה לא רק פילבר, יש עוד - והכול נעשה באישור ובסמכות".

בשבוע שעבר, נזכיר, הודתה המשטרה בפעם הראשונה כי בוצעו פעולות שלא כדין נגד אזרחים במסגרת השימוש בתוכנת הריגול של חברת "NSO". במקביל, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע כי מינה צוות לבדיקת הטענות נגד המשטרה. "בבדיקה שנעשתה, התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים", מסרה המשטרה.

מנדלבליט, ביומו האחרון לתפקיד, הודיע כי מינה צוות לבדיקת הטענות להאזנות סתר בדרך של תקשורת בין מחשבים. בראש הצוות תעמוד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), עו"ד עמית מררי, וחבריו יהיו צפריר כץ, לשעבר ראש אגף טכנולוגיה בשב"כ; ואיל דגן, לשעבר ראש אגף החקירות בשב"כ.

במשטרה הבהירו כי בוצעו בדיקות בנוגע למקרים בהם נטען כי משטרת ישראל ביצעה פעולות החורגות מסמכויותיה, בעת הפעלת האזנת סתר באמצעות אמצעים טכנולוגים המאפשרים קליטת תקשורת בין מחשבים. "לאחר בדיקה ראשונית העברנו ממצאים אלה אל היועץ המשפטי לממשלה", אמרו במשטרה.

אלא, שבבדיקה נוספת מאוחרת יותר שנעשתה עוד טרם הקמת צוות הבדיקה, עדכנה המשטרה, התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים. "נוכח האמור ולנוכח הקמת צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הנחה היועץ המשפטי לממשלה על נקיטת מהלכים מיידיים על מנת למנוע אפשרות לחריגה מסמכות ומשטרת ישראל תפעל בהתאם".

תגובת רשות ניירות ערך: התמלול המדובר מתייחס לחקירה מיולי 2017 במסגרת תיק בזק. בחקירת בזק שנחקרה על ידי רשות ניירות ערך לא היה שימוש כלל בהאזנות סתר, ומכשירו הנייד של שלמה פילבר נתפש ונעשה בו חיפוש מכוח צו חיפוש רגיל, כפי שנעשה באופן שוטף בחקירות פליליות. כל ניסיון לטעון אחרת הוא בבחינת הטעיית ציבור.

שלמה פילבר חקירה משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד