כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"איבד את השפיות"

ארה"ב גירשה לסעודיה מחבל שהיה חלק מתוכנית 11 בספטמבר

מוחמד אל קחתאני היה אחד מ-20 המחבלים שהיו אמורים לבצע את מתקפת הטרור הגדולה ב-11 בספטמבר 2001. הוא הגיע לארה"ב אך לא הצליח לעבור את ביקורת הגבולות, וגורש ממנה לאלתר ונתפס בהמשך באפגניסטן והכלא. כעת הוא גורש לסעודיה. "לא מהווה יותר סכנה - איבד את השפיות"

ארה"ב גירשה לסעודיה מחבל שהיה חלק מתוכנית 11 בספטמבר
בית כלא בישראל צילום: Moshe Shai/Flash90

מוחמד אל קחתאני הגיע לארה"ב במטרה לקחת חלק בפיגוע מגדלי התאומים בשנת 2001, אך הוא כשל כיוון שלא הצליח לעבור את ביקורת הגבולות. לאחר שגורש מארה"ב המשיך קחתאני לאפגניסטן, שם חזר לשמש כמחבל מן השורה בארגון הטרור 'אל קאעידה'.

לאחר כיבושה של אפגניסטן נלכד קחתאני בידי האמריקאים שהעבירו אותו כמו מאות מבוקשים אחרים, לכלא שבמפרץ גואנטנמו, שם הוא נחקר בניסיון להוציא ממנו כל פיסת מידע אפשרית. במשך שנים, הוחזק קחתאני בבידוד מוחלט ולא ניתנה לו האפשרות לשוחח עם אף אדם. למרות שרוב רובם של המבוקשים שהוחזקו בגואנטנמו שוחררו זה מכבר, הטרוריסטים הבכירים ביותר עדיין מוחזקים בו.

בימים האחרונים החליטה ועדת השחרורים, לשחרר מהכלא גם את מוחמד אל קחתאני, וזאת משום שלטעמה הוא כבר לא יהווה לעולם סכנה לציבור, בין היתר בשל העובדה שהוא איבד את השפיות שלו, וכעת יש להחזיק אותו תחת השגחה צמודה על מנת שלא יפגע בעצמו.

על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, קחתאני יגורש לסעודיה, שם הוא יאושפז במוסד לפגועי נפש, ובמידה והטיפול יסייע וייטיב מעט את מצבו, הוא יועבר משם למרכז גמילה מקיצוניות אסלאמית, שמפעילה סעודיה על מנת להוציא מחבלים ממעגל הטרור ולגרום להם לבחור בדרכים אחרות להמשך ימי חייהם. נראה שבארה"ב דאגו לוודא שהמחבל הלא שפוי, יישאר כלוא גם לאחר 'שחרורו' מהכלא, אלא שהפעם הוא יוחזק במוסדות סעודיים ולא בכלא אמריקאי.

אפגניסטן ארה"ב אסון התאומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד