כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
היעילה ביותר

ה-CDC קבע: המסכה שמפחיתה ב-86% את הסיכון להידבק

מחקר חדש של ה-CDC, המרכז לבקרת מחלות ולמניעתן בארה"ב, קובע עד כמה יעילות המסכות, ואיזו מהן יעילה במיוחד | על פי המחקר, מסיכת N95 מדורגת כיעילה ביותר כאשר היא מפחיתה ב-83% את הסיכון להידבק 

ה-CDC קבע: המסכה שמפחיתה ב-86% את הסיכון להידבק
ירושלים השבוע צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מחקר חדש של ה-CDC, המרכז לבקרת מחלות ולמניעתן בארה"ב, קובע מהי יעילות המסכות, ואיזו יעילה במיוחד. ממחקר שערכו ב-CDC, עולה תחילה, כי מי שמקפידים על עטיית מסכה - מוגנים יותר מפני הדבקה. 

עוד עולה במחקר, כי המסכה היעילה ביותר אשר מפחיתה ב-83% את הסיכון להידבק, היא מסיכת N95 או לחלופין KN95. במקום השני בהיבט היעילות, נמצאה 'מסיכת המנתחים' הכחולה והמוכרת, עם 66% פחות סיכון להדבקה. במקום השלישי, דורגה 'מסיכת הבד' עם 56% פחות סיכון. 

בתמונה שהפיצו היום (ראשון) במשרד הבריאות, הודגש הממצא מהמחקר, כי אדם שאינו חובש מסיכה מגביר את הסיכון להידבקות, ונמצא "בסיכון מקסימלי להדבקה", נכתב. 

לנוכח פרסום המחקר של ה-CDC ניצלו במשרד הבריאות את ההזדמנות וקראו היום לציבור: "חשוב להתחסן, להיבדק כשיש חשש ולשמור על בידוד אם נדרש, אבל אל תשכחו את אמצעי הזהירות הבסיסי והפשוט ביותר: עטו מסיכה במרחבים ציבוריים סגורים, כמו כיתה, חנות או אוטובוס - זה יכול לעשות את ההבדל ולהפחית הידבקויות", נכתב. 

קורונה מסכה CDC משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד