כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

המדריך לבחירת המצבר לרכב

כיצד בוחרים מצבר לרכב? מה כדאי לדעת על מצברים לפני שרוכשים אחד? כיצד ניתן להחליף מצבר בצורה נוחה ורגועה ומבלי להיתקע עם הרכב?

המדריך לבחירת המצבר לרכב
מצבר לרכב צילום: freepik

בחירה נכונה של מצבר הרכב יכולה להשפיע רבות על הרכב והשימוש בו, כאשר ישנם לא מעט פרמטרים עליהם יש לתת את תשומת הלב. חשבת שמצבר הוא מצבר ואין טעם בכלל להתעסק עם סוגים שונים או איכויות? זו טעות מיסודה שכן יש מצברים איכותיים במיוחד שיכולים לסייע בחיסכון לטווח הרחוק ולנוחות בנסיעה. מה כדאי לבדוק כאשר בוחרים מצבר לרכב? הכנו עבורך מדריך מפורט.

רכישת המצבר מחברה אמינה

עוד לפני שנגיע לסוג המצבר שכדאי לבחור לרכב, יש לדעת כי הבחירה במקום ממנו רוכשים את המצבר הנה משמעותית גם כן. ישנם סוגים רבים של מצברים אך עסק איכותי, שלקוחותיו חשובים לו ושמו הולך לפניו תמיד יחזיק במצברים איכותיים וידע גם לייעץ על סוגי מצברים בהתאמה אישית לצרכי כל לקוח. כאשר מבצעים את ההתאמה תמיד מומלץ גם לבדוק איזה מצבר יש כרגע ברכב והאם הוא עשה את עבודתו נאמנה.

התייעצו עם אנשי המקצוע

אנשי מקצוע מתחום הרכב ידעו להמליץ על המצבר המתאים לרכב, והם יוכלו לעשות זאת גם עם טווח מחירים לא קטן. לדוגמה, ניתן להתאים מצבר של חברת VARTA שנחשב למצבר איכותי במיוחד במגוון טווחי אמפר ולסוגים שונים של מכוניות. המוסכניק ידע לומר האם המצבר שנבחר נחשב לאיכותי או לא, האם הוא מומלץ והאם שמע על תקלות במצברים מסוגים שונים מהם הוא ממליץ להתרחק.

לא להתפתות למחירים זולים

קיימים לא מעט חאפרים בשוק הרכב וגם בתחום המצברים, לכן מומלץ שלא להתפתות למבצעים ייחודיים שנראים לא ריאליים לעומת מקומות אחרים שמוכרים את אותו המוצר. רצוי לבצע את הרכישה דרך חברה מוכרת, ולא להתפתות לרכוש מצבר לא מוכר שעלול בסופו של דבר ליצור נזק לרכב. בסופו של דבר, מצבר הוא לב הליבה של הרכב, בלעדיו התפקוד התקין שלו לא אפשרי ולכן ישנה חשיבות גדולה ברכישת מצבר אמין.

אל תגיעו למצב בו המצבר נגמר

כאשר אנו מבצעים החלטות ממקום של לחץ אנחנו בדרך כלל בוחרים לא נכון. לכן, מומלץ מאוד לא להגיע למצב בו המצבר נגמר, כיוון שבמצב כזה בדרך כלל מחפשים כמה שיותר מהר להחליפו, ולעיתים לא שמים לב לפרטים הקטנים. כמו כן, כאשר מתכננים את החלפת המצבר ניתן לבצע השוואת מחירים, לבחון איכויות ולהכין תקציב מוגדר מראש. כיצד בודקים האם המצבר עומד להתרוקן? ניגשים למוסך הקרוב ומבקשים בדיקה של המצבר, היא לוקחת בדיוק כמה דקות ועל פיה ניתן לדעת איזה אורח חיים נותר למצבר הנוכחי.

הזמנה והתקנה בבית

אם מתכננים את הזמנת המצבר מראש, בידיעה מהו מצבו של המצבר הנוכחי, ניתן למקסם את הנוחות ואפילו לא להגיע למוסך. כיום קיימים שירותים של הבאת המצבר עד הבית והתקנתו בשעות הנוחות ללקוח. לעיתים קרובות ניתן לקבל איזו שהיא הנחה/זיכוי או תשלום עבור המצבר הישן שנלקח מהמקום ובכך להרוויח כפליים. לסיכום – מומלץ לתכנן מראש תקציב, להתייעץ עם בעלי מקצוע ולבצע החלפה רגוע ולאחר שיקול כל הפרמטרים הנ"ל כדי להבטיח החלפה רגועה, קלה ומשתלמת של המצבר.

מצבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד