י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המדינה משתתפת בחגיגה

גרף 80 מיליון: כמה כסף יישאר לזוכה המאושר?

המנחש הבודד שזכה אמש בדאבל לוטו ב-80 מיליון שקל לא יקבל לחשבון הבנק שלו את כל הסכום. קופת המדינה צפויה להשתתף בחגיגת הזכייה ולגבות ממנו מס בגובה עצום של יותר מ-30 מיליון ש"ח

גרף 80 מיליון: כמה כסף יישאר לזוכה המאושר?
מילוי טופס לוטו צילום: Abir Sultan/Flash90

היום (ראשון) הגיע הזוכה הנרגש לבית מפעל הפיס כדי לאסוף את כספי הזכייה לאחר שניחש לבדו באופן מדויק את המספרים שעלו בגורל בהגרלה ההיסטורית שהתרחשה במוצאי שבת. אולם חשוב לציין פרט נוסף: עם כל הכבוד לצ'ק השמן בדמות 80 מיליון ש"ח, זהו איננו סכום הזכייה שיכנס בפועל לחשבון הזוכה. 

ע"פ חישוב שערכו ב-n12 שיעור המס על הזכייה עומד על 38% - שהם קצת יותר מ-30 מיליון שקל, כך שהפרס נטו עומד על 49.6 מיליון שקל.

לצד הזוכה בפרס הגדול בדאבל לוטו, ישנו אדם שזכה בפרס השני בהגרלת הלוטו הרגילה בסך 750 אלף שקל, אשר יצטרך לשלם מס בשיעור של 35% ויקבל בפועל כ-485 אלף שקל נטו. 

למעשה לא כל זכיה בלוטו מחויבת במס. נכון לשנת 2021, קבלת פטור על זכייה בלוטו אפשרית כאשר סכום הזכייה אינו עולה על 30,360 ש"ח.

מתחת לסכום זה ניתן לזוכים פטור מלא מתשלום מס הכנסה, ובמקרה שמדובר בפרס בסכום שנע בין 30,360 ש"ח ועד 60,720 ש"ח, יש לשלם מס זכייה בשיעור של 35 אחוזים על חלק מהסכום בלבד.

כאמור, אחרי 5 הגרלות רצופות שבהן לא נמצא זוכה בפרס הראשון, אמש (מוצאי שבת) נרשמה היסטוריה כשאדם יחיד הצליח לגרוף לעצמו את הפרס הגדול בתולדות מפעל הפיס, שעמד על סכום של לא פחות מ-80 מיליון ש"ח בדאבל לוטו.

מס הכנסה קופת המדינה דאבל לוטו זכיה בלוטו 80 מיליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד