ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
בשבת האופרוף לנכדו 

הרבי סיפר בטיש: "נס שהיתה לי חגורת בטיחות" 

בשבת אופרוף לבן הרה"צ אב"ד ויז'ניץ, ערך האדמו"ר 'פירות טיש' בשילוב סעודת הודיה עקב התאונה שעבר לפני שנים רבות בז' אדר. מה סיפר הרבי על ההתרחשות בעת התאונה, והמוני חסידים שמסתערים על כרטיסי טיסות בזול לארה"ב להשתתף בחתונה • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים 

הרבי סיפר בטיש: "נס שהיתה לי חגורת בטיחות" 
הרבי מויז'ניץ אמש בפאר-שפיל צילום: ש.פ.ה

בשבת האחרונה שהו אלפי חסידים בקרית ויז'ניץ בבני ברק, במחיצת האדמו"ר לרגל שבת עלייה לתורה מוקדם לנכדו, בן לבנו הרה"צ רבי חיים מאיר הגר, אב"ד ויז'ניץ. שמחת החתונה תיערך בכ"א אדר א' בארה"ב.

בערב שבת התקיים כנהוג מעמד ה'בגאלייטן', בו מלווים את החתן, ואורחים רבים הגיעו מארה"ב ואירופה לרגל השמחה. קודם קבלת שבת הרבי הורה לכל הקהל להגיד 15 מזמורי תהילים לרפואת הרבי מויז'ניץ לונדון.

בריקוד 'לכה דודי', הרבי רקד לבד עם החתן ובנו הרה"צ אב"ד ויז'ניץ בניגון המיוחס לבנש"קים.

במהלך הטיש שרו את הניגון "חסדי השם", כהודאה על התאונה שהרבי עבר לפני שנים רבות בז' אדר, אז חזר הרבי מפאר-שפיל בחצר חסידות טאהש - תולדות אהרן. וכך הרבי סיפר לקהל בשבת בלילה במהלך ה'פירות טיש': "בדקה הראשונה כשזה קרה, תפסתי שזה תאונה, וחשבתי לעצמי רגע אמרתי "תפילת הדרך" או לא?, היו ניסים גדולים, ישבתי מקדימה, והייתי חגור, הרופאים אמרו שזה היה ניסים שהיה לי חגורת בטיחות, זה היה נס גדול מאוד".

הרבי המשיך וסיפר "הגעתי לבית החולים, הרופאים עבדו במשך חמש שעות לחבר לי בחזרה את האצבע ליד, ואת זה הם היו חייבים לעשות מיד. מיד בבוקר, הגיע הרה"ח ר' אברהם פלברבוים לשים לי תפילין על היד שטיפלו. זה היה מאוחר, בלילה, ולא יכולתי להתקשר לאבי זי"ע להזכיר אצלו, אז התקשרתי לדודי הרבי ממונסי זי"ע. ביום שלישי הגיע לבקר בעל השבט הלוי זצ"ל, ודיבר על חומרת העניין כמה שצריכים לשמור על זהירות בדרכים". בנוסף ציין הרבי כי גם חתנו הרבי מויז'ניץ בית שמש היה בתאונה ויצא בנס, וגם בנו הרה"צ רבי יצחק ישעיה הגר (אב"ד ויז'ניץ אשדוד) שנפגע מרסיסים.

בסעודת מלווה מלכה ושמחת הפאר-שפיל במוצש"ק שהייתה למיני חתונה בארץ, הגיעו המוני חסידים מכל רחבי הארץ בתחבורה מאורגנת, בהשתתפות אדמו"רים, רבנים ואישי ציבור.

השמחה נמשכה עד לשעות הקטנות של הלילה - 3:00 לפנות בוקר, כשהמונים מלווים את הרה"צ אב"ד ויז'ניץ בשירה וזמרה, כי בשמחה תצאו לקראת החתונה הגדולה בארה"ב בכ"א אדר, לאחר היארצייט של בעל ה'ישועות משה' זצ"ל - יום קודם לכן בכ' אדר א'.

מאות חסידים השיגו טיסות במחיר זול שבימים אלה מחירן כ-600 דולר למצטרפים לחתונה הגדולה בארה"ב.

חסידות ויז'ניץ חיים מאיר הגר פארשפיל סעודת הודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד