כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"הדעה החרדית לא מעניינת"

הנדל מכריז מלחמה על הניידים הכשרים: "אי אפשר שחסידות גור תהיה אוטונומיה"

שר התקשורת הנדל כינס תדרוך לכתבים החרדים בניסיון להסביר את הרפורמה בסלולר שתכלול את ביטול הקומה הכשרה ונישול וועדת הרבנים והתעמת; "אי אפשר להיות חלק מהמדינה והשלטון ובכל מה שנוגע למגזר החרדי אתם תחליטו אחרת" • כל הפרטים על המפגש הטעון והסוער

הנדל מכריז מלחמה על הניידים הכשרים: "אי אפשר שחסידות גור תהיה אוטונומיה"
חסיד גור/יועז הנדל צילום: שוקי לרר/יוסי אלוני, פלאש 90

לקראת כניסת 'רפורמת הטלפונים הכשרים' לתוקף בשבועות הקרובים בכמה שלבים, כינס היום (ראשון) שר התקשורת יועז הנדל, תדרוך לתקשורת החרדית, בניסיון להסביר את מהלכיו שגורמים לזעם רב בציבור החרדי, כשלמעשה תבוטל הקומה הכשרה בניידים.

הנדל הציג ארבעה שלבים בנושא הקווים הכשרים, הטיפול בנושא הצינתוקים בעיקר מצד ארגוני צדקה, לצד שינוי בדמי הקישוריות שישפיעו בעיקר על קווי הנייעס, וכן נושא שיווק ומכירה כדי להוזיל את מכשירי הסלולר.

שני מהלכים נוספים שמוביל שר התקשורת ומעוררים את הזעם העיקרי, הוא נושא חסימות קווים מסוימים, מהלך שיפגע בוועדת הרבנים, החל מבעוד כשבועיים כל חסימת קו על ידי ועדת הרבנים תתחייב בנימוק החסימה, ובעוד תקופה כל החסימות (מעל מיליון מספרים) יתחייבו לקבל נימוק מתי נחסמו.

עיקר הרפורמה שמעוררת זעם חוצה חוגים בציבור היא נושא ניוד המספרים, כך שיישמר המספר שמוכר עד היום כמספר טלפון כשר גם במכשיר שאינו כשר, מה שלמעשה מרוקן מתוכן את הטלפונים הכשרים ומבטל את הקומה הכשרה.

במהלך התדרוך שנערך במשרד התקשורת בירושלים, השתתפו באופן חריג נציגי היומנים החרדים, 'המודיע', 'יתד נאמן' ו'המבשר', שלאורך התדרוך התעמתו עם השר יועז הנדל ולא חסכו במילים קשות, בין היתר על הדרך הדורסנית בה הוא נוקט.

היה מי שטען כי גם אם נישול כוחה של וועדת הרבנים מקבל גיבוי בקרב חלקים ניכרים בציבור, לביטול הקומה הכשרה אין שום הצדקה ואיש אינו מסכים לה. וכי יש דרכים טובות יותר להרחיב את התחרות ולתת אפשרות למגוון כשרויות מבלי לבטל את הקומה הכשרה, רפורמה שתזיק רבות למגזר החרדי.

שר התקשורת יועז הנדל השיב לביקורת במתקפה משלו: "זו מדינת ישראל ולא שטעטל" (עיירה. א.ק.), הסביר מדוע הוא מתעקש להביא לשינוי, ובמענה לטענה כי רוב החרדים חפצים להמשיך לחסות תחת הקומה הכשרה, הוא השיב: "העמדה של החרדים לא חשובה. בעייני זה מה שמועיל לחברות ברמה הרוחבית".

לדבריו: "מדינת ישראל לא תוכל להתקיים עם אוטונומיה חרדית", חזר שוב השר הנדל, שתקף את חסידות גור ספציפית שכיום שולטת בוועדת הרבנים שזוכה לביקורת גם בתוך הבית, מצד רבים מהגזר החרדי. לדברי השר הנדל: "אי אפשר שחסידות גור תהיה אוטונומיה, גם שיהיה להם שר בממשלה, וגם תגיד אל תחליט לנו".

הנדל הוסיף, "לגבי השאלה האם אני רוצה לחנך את הציבור החרדי לבטל את האוטונומיה. אני לא מאמין שבמדינת ישראל צריכות להיות אוטונומיות, ואגיד לכם יותר מזה, אי אפשר לאחוז את המקל משני קצותיו. אי אפשר להיות חלק מהמדינה והשלטון ובכל מה שנוגע למגזר החרדי אתם תחליטו אחרת".
"כיוון שאתם חלק מהמדינה וחלק ממקבלי ההחלטות. אתם 'ה'מדינה - לכן אי אפשר שזה ימשך כי אתם לא אוטונומיה, אתם השלטון".

שר התקשורת התחמק מלהשיב לשאלה, מדוע לא יאפשר תחילה תחרות בין ועדות רבנים ורק אחר כך באם המצב לא ישתפר אזי יבטל את הקומה הכשרה לחלוטין.

יועז הנדל שר התקשורת הקומה הכשרה טלפונים כשרים מכשירים כשרים חסידות גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 93 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד