כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שובר שתיקה

משה קצב: "התקשורת הישראלית מחזרת אחריי"

הנשיא לשעבר משה קצב התראיין לכלי תקשורת המזוהה עם האופוזיציה האיראנית וסיפר כי כלי תקשורת רבים מחזרים אחריו אך הוא מסרב להם. "אני חי תודה לאל חיים שלווים עם משפחתי, אין לי עניין כרגע להביע דעה פוליטית על מה שמתחולל בישראל" • על שיחות הגרעין: "איראן מנסה לתעתע בעולם"

משה קצב: "התקשורת הישראלית מחזרת אחריי"
פלאש 90

בריאיון שקיים הנשיא לשעבר משה קצב עם כלי התקשורת Iran International המזוהה עם האופוזיציה האיראנית שבגולה, הוא הסביר כי גזר על עצמו התנתקות מהפוליטיקה והתקשורת. לדברי הנשיא לשעבר שהורשע במעשים לא ראויים וריצה עונש מאסר, האיראנים מנסים לתעתע בעולם בשיחות הגרעין.

קצב נשאל לגבי דעתו על הממשלה הנוכחית וטען כי גזר על עצמו התנתקות מהפוליטיקה והתקשורת: "אני לא רוצה (להשיב), לא בגלל שאין לי מה להגיד ולא בגלל שאני חושש. אני גזרתי על עצמי התנתקות מהפוליטיקה הישראלית, וזו הפעם הראשונה שאני מתראיין לתקשורת, בגלל שאני מכבד אותכם, מעריך אותכם. התקשורת הישראלית מאוד מאוד מחזרת אחריי, רוצה לראיין, ואני מסרב בעקשנות, התנתקתי גם מהתקשורת. אני חי תודה לאל חיים שלווים עם משפחתי, ילדיי ונכדיי, אנחנו חיים באותה עיר אליה עלינו לארץ לפני 72 שנה ולכן אין לי עניין כרגע להביע דעה פוליטית על מה שמתחולל בישראל, אבל אזרחי ישראל הם אנשים מפוקחים, שיודעים לחשב צעדים בתבונה".

בסוגיה האיראנית אמר קצב ל-Iran International: "ההתרשמות שלי היא ש(איראן) מנסה לתעתע בעולם. הרי ברור שהיא רוצה לפתח נשק אטומי, הרי ברור שאין לה שום צורך, אף אחד לא מאיים על איראן. היא לא זקוקה להגנה שמצריכה לפתח נשק אטומי. ההסכם שהיה לאיראן עם אובמה עלה על מסלול שהיה צריך להתמיד בו, להמשיך אותו ולהרחיב אותו. לא טילים בין יבשתיים, בשביל מה הם צריכים אותו? לא נשק אטומי, בשביל מה איראן צריכה את זה? אבל אם איראן רוצה לפתח נשק להגנה עצמית אף אחד לא מונע בעדה. ולכן הכלכלה האיראנית נהרסה בגלל הסנקציות שהעולם המערבי מטיל על איראן בניסיון שלה להשיג נשק אטומי. ברור לכל שאיראן לא נוהגת ביושר כלפי האנושות, כלפי העולם כולו".

בהתייחסו לנושא הפלסטיני טען קצב כי "יאסר ערפאת הגדיר אותי למישהו שהוא סומך עליי שאני יכול להביא שלום עם הפלשתינים".

לדברי קצב, "ערפאת אמר את זה ושלח אליי את היועץ שלו, שלפני כן היה השגריר שלהם בטהרן, וישב בשגרירות הישראלית בטהרן. אחר כך הוא בא אליי כשהייתי נשיא המדינה, הוא אמר לי כמה יאסר ערפאת מאמין בתפיסה שלי, בגישה שלי, באמונה שלי ביחסי השלום עם הפלשתינים".

משה קצב איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד