י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
'בחדרי' עושה סדר

החל מחצות: התו הירוק שינה את פניו; כל מה שצריך לדעת

התו הירוק המעודכן נכנס לתוקפו הלילה בחצות | התו יופעל רק במקומות בהם קיים סיכון גבוה להדבקה | מגבלת התפוסה שנקבעה במקומות בהם פועל התו - בוטלה | וגם: התו הסגול - יבוטל | 'בחדרי חרדים' עושה סדר 

החל מחצות: התו הירוק שינה את פניו; כל מה שצריך לדעת
התו הירוק החדש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בחצות הלילה (בין ראשון לשני) מצטמצם דרמטית השימוש בתו הירוק. לפי החלטת קבינט הקורונה שהתקבלה ביום שלישי האחרון, ותיכנס כאמור הלילה לתוקפה, יבוטל התו הירוק בכלל המקומות בהם הוא פעל עד כה, למעט במקומות בהם קיים סיכון גבוה להדבקה. 

באילו מקומות בכל זאת תדרשו להציג תו ירוק החל מחצות?

אולם או גן לשמחות ואירועים, מסיבות, מקום לעריכת כנסים הכוללים הגשה או מכירה של מזון, וכן מקום שמתקיימת בו פעילות תרבות שאינה בהושבה בלבד. 

התחלואה עדיין גבוהה, מדוע החליטו לצמצם דרמטית את התו?

השיקול המרכזי שהנחה את מקבלי ההחלטות, הוא עקיפת האומיקרון את הגנת החיסון - בהדבקה, כך שמקום בו מורשים להיכנס בעלי תו ירוק בלבד, אינו מוגן יותר - באופן מובהק כפי שהיה עד התפשטות הווריאנט. 

שינוי נוסף בתו עצמו - ביטול מגבלות התפוסה 

בישיבת הקבינט בשבוע שעבר החליטו השרים על הקלות נוספות בהקשר התו. בין ההקלות; ביטול מגבלות התפוסה המותרת במקום שפועל ב"תו ירוק"; ביטול מגבלת ההתקהלות הכללית; ביטול הדרישה לקביעת מרחק של 1.5 מטר בין שולחנות באזור הישיבה בשטח פתוח של בית אוכל. 

החלטות הקבינט - לבתי האבות ומפגש עם מבוגרים

כמו כן, בכניסה למוסדות 'מגן אבות' ו'בתי קשיש' בקהילה יחויבו הנכנסים בביצוע בדיקת אנטיגן. בנוסף, בקבינט המליצו לבצע בדיקת קורונה טרם מפגש עם אדם מבוגר.

התו הסגול - יבוטל 

בהמשך לעדכון מתווה התו הירוק הממשלה אישרה היום (ראשון), בישיבתה השבוע, את ביטול מתווה התו הסגול במתחמי המסחר ובקניונים. מרגע ביטולו ביום חמישי הקרוב לא תהיה הגבלה יותר על מספר הנכנסים בו זמנית לקניונים ומתחמי המסחר, וכן לחנויות.

בהתאם להחלטת ועדת החוקה של הכנסת, ההחלטה תיכנס לתוקף ביום חמישי, 10 בפברואר 2022, בחצות הלילה שבין יום רביעי ליום חמישי.

בתוך כך, אישרה הממשלה הבוקר, את הארכת השימוש בפיקוח טכנולוגי (הסכמון) על יישום הבידוד בקרב חוזרים לישראל, עד ליום רביעי, ה-9 במרץ 2022, ו' באדר ב' תשפ"ב.

קורונה אומיקרון התו הירוק תו סגול קבינט הקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד