כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נפרדים מהילד המרוקני

במרוקו מודים על התפילות למענו של ריאן

סוף עצוב למִבצע החילוץ שריתק מיליונים בעולם. הילד ריאן בן ה-5 ממרוקו, שנפל לִבֿאר בעומק עשרות מטרים, חולץ ממנה אמש בלא רוח חיים, חמישה ימים אחרי שנפל אליה. קרובת משפחתו של ריאן ותושבים בִּצפון מרוקו שעקבו מקרוב אחַרי מאמצי החילוץ ההירואיים, מספרים על התחושות לאחר הטרגדיה • הכתבה של רועי קייס ב'כאן 11'

במרוקו מודים על התפילות למענו של ריאן
ציור של ריאן צילום: מתוך שידורי כאן 11

אחת מקרובות משפחתו של הילד ריאן בן החמש ששהה בבור מים בעומק 32 מטרים במרוקו, מנסה לתאר את תחושותיה ביום שאחרי, ושיחה עם תושבים בצפון מרוקו שהיו שם בשטח בזירת החילוץ בשפשאוון ומודים לישראל על הסולידריות.

‏הסוף העצוב של הילד ריאן בן ה-5 שריתק את העולם בימים האחרונים סביב באר אחת בצפון מרוקו. קרובת משפחתו אמרה לרועי קייס ב'כאן חדשות', "אף אחד לא אחראי. זה מה שהקל רצה". תושבים בצפון מרוקו מודים לישראל על גילויי הסולידריות.

אחרי חמישה ימים בתוך הבאר העמוקה, הילד המרוקני ריאן בן החמש, שריתק מאות מיליוני ברחבי העולם, חולץ במוצאי שבת מהבור בכפר הולדתו בצפון הממלכה. אלא שתוך זמן קצר התברר שלמרות התקוות הרבות והתפילות חוצות הגבולות, הוא כבר לא היה בחיים כשהוצא מהמנהרה והשמחה הרגעית התחלפה באבל כבד בעקבות מותו של מי שסיפורו נגע בכל כך הרבה אנשים. רועי קייס, שוחח עם קרובת משפחתו של רייאן וגם עם תושבים בצפון מרוקו שעקבו מקרוב אחר חילוצו. חלקם לא יכולים לעצור את הדמעות.

השמחה בזירת החילוץ בעיירה שפשאוון בצפון מרוקו שאליה מאות מיליונים נשאו את עיניהם בימים האחרונים התחלפה תוך זמן קצר באבל כבד, מלך מרוקו, מוחמד השישי, בכבודו ובעצמו, התקשר להוריו של ריאן שחיכו לו בפתח המנהרה שממנה הוצא, כדי לנחם אותם על אובדנם הקשה שהפך לאובדן של מדינה שלמה.

קרובת משפחתו של הילד המרוקני ריאן. מסרבת להאשים גורם מסוים במותו ומתנחמת בכך שהוא הצליח לאחד כל כך הרבה אנשים סביבו, אני לא מאשימה אף אחד על זה שהוא נפטר. הרשויות עשו את כל המוטל עליהן ואנחנו ראינו את המאמצים העילאיים שלהם, זה שהוא מת זה בגלל רצונו של אללה, ריאן בא לעולם כדי לתת מסר מאללה לאחד את העולם סביב מילה אחת ושכל האנשים בעולם, כל גבר וכל אישה ירגישו שריאן הוא הילד שלהם".

מוחמד א-ראבון, יו"ר אחד מארגוני החברה האזרחית בעיירה שפשאוון אמר ל'כאן חדשות', "היום זה בוקר של שתיקה, בוקר של אבל, כולנו לא עצמנו עין מאז שלישי כולנו היינו בציפיה. עוד יינקטו צעדים חדשים בימים הקרובים בכל הקשור לפיקוח על בורות".

ובישראל ראש הממשלה, בנט, ושר הביטחון, גנץ, שלחו תנחומים לעם המרוקני. יש מי שהוקיר על כך תודה, הוא אמר, "אנו מודים לעם ישראל אשר הביע אהבה וסולידריות גדולה עם העם המרוקאי בייסורים שעברו עליו בפרשת הילד ריאן, אנחנו אומרים (לכל המנחמים) תודה רבה על שהפגנתם את אחוותכם כלפינו, תודה מכל הלב למי שהזדהה איתנו מחוץ למרוקו או בתוך מרוקו והאנשים חשים שריאן הוא בשר מבשרם. אני מודה להם מכל הלב".

הלווייתו של הילד המרוקני שהפך לסמל לאומי ולא רק שם טרם נערכה. השלטונות עוד מנסים להבין מה בדיוק הביא למותו של ריאן, הילד שהצליח לאחד כל כך הרבה אנשים ברחבי העולם סביב באר אחת בצפון מרוקו ואולי בכך מותו לא היה לשווא.

מרוקו חילוץ דרמטי מבצע חילוץ ריאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד