י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא מתרגש מהגיל

בן 106 צלול ומגלה את הסודות לאריכות ימים

קשיש אוסטרלי חגג 106 שנות חיים והוא עדיין בעל זיכרון צלול לחלוטין. בראיונות לתקשורת הוא מציין כי הוא לא רואה בכך הישג שהגיע לגיל כה מופלג ומגלה מה הסוד שלו לאריכות הימים

בן 106 צלול ומגלה את הסודות לאריכות ימים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

גורדון יוורס, סבא רבא אוסטרלי שחגג לאחרונה את יום הולדתו המאה ושש, נתן כמה טיפים כיצד לחיות חיים בריאים וארוכים.

אוורס מאוסטרליה שעבד בעבר כאיש מכס, שיתף את מה שעבד עבורו במשך כל השנים הללו מאז 1916, ונתן עצות "לחיות ולנשום באופן קבוע, לחשוב חיובי ולחיות בתקווה". האיש שחי את שתי מלחמות העולם אמר כי הסוד הוא "לא כל כך מה שעשיתי, אלא מה שלא עשיתי", כך אמר לערוץ 9News של אוסטרליה.

"מעולם לא עישנתי ומעולם לא שתיתי אלכוהול בחיים שלי, הימנעות מהם כנראה אחד הדברים שעוזרים להגיע לזקנה". מעבר לעצות הבריאותיות, הקשיש הצלול דיבר גם על הרגל משנה חיים שהוא יצר בזמן השפל הגדול.

"השפל הגדול, מ-1933 ואילך, השפיע על הרבה מההתנהגות שלי מאז. אני עדיין נזהר מאוד בכסף וחושב לפני שאני מוציא כסף", אמר. אורח החיים המפוכח והחסכני הזה עשה טוב למשפחתו של אוורס לאורך השנים, בתו כינתה את אביה "אוהב ותמיד נמצא שם". היא אמרה: "עשינו הרבה דברים ביחד כמשפחה ויש לו חוש הומור מעולה והוא באמת אבא טוב", הוסיפה. "תמיד היה קל מאוד להסתדר איתו, לוקח את החיים כפי שהם באים", אמרה.

הקשיש מסתדר בכוחות עצמו ואמר שהוא לא רואה את יום הולדתו ה-106 כהישג. "אני לא יכול להגיד שזה הישג גדול, זה פשוט קרה לי, אני מאוד שמח שזה קרה", אמר אוורס.

קשיש אוסטרליה אריכות ימים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד