י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כהכנה לצילומי רנטגן

ועדת חקירה: שתו נוזל כימי בהמלצת הרופאים - ומתו

רוסיה: שבעה אנשים מתו ועשרות הורעלו לאחר שקיבלו הוראה 'לבלוע נוזל סוללה' על ידי רופאים, לפני ביצוע צילומי רנטגן | ועדת חקירה של רוסיה פתחה בחקירת האירוע החמור

ועדת חקירה: שתו נוזל כימי בהמלצת הרופאים - ומתו
אילוסטרציה צילום: Pixabay

שבעה אנשים מתו ולפחות 24 איש הורעלו לאחר שרופאים אמרו להם "לבלוע נוזל סוללה" לפני ביצוע צילומי רנטגן. הקורבנות סבלו ממקרי מוות מייסרים ופציעות כרוניות לאחר הטעות הנוראה במרפאה של מרכז האבחון העירוני בסנט פטרסבורג ברוסיה.

רופא רוסי בכיר, ד"ר יבגני פופוב, נעצר מאז במסגרת חקירה פלילית בעניין הנוזל, הוא הואשם בשימוש בנוזלים תעשייתיים שלא למאכל אדם והוא עצור בחשד לגרימת מוות ברשלנות ומתן שירותים שלא עמדו בסטנדרטים הנדרשים.

על פי הדיווחים, מטופלים שתו את "נוזל הסוללה" לקראת ביצוע צילומי רנטגן במרפאה. אבל עד מהרה הם החלו לחוות תסמינים של "גיהנום". לפחות ארבעה מהחולים מתו פחות מ-12 שעות לאחר שתיית הנוזל הקטלני.

הפתולוגית ז'אנה שמידט אמרה לתקשורת המקומית: "במרפאה הזו פשוט לקחו אבקה לא מאושרת והמיסו אותה במים מה שהם קיבלו זה בעצם נוזל סוללה. זו לא מטאפורה, זה היה ככה, לפי הבנתי, האבקה הטכנית הזו נמכרה עבור מחקר מעבדתי כלשהו, ​​ולא לשימוש לבני אדם".

"במציאות, מסתבר שאנשים שתו נוזל סוללה, מה שגרם באופן טבעי נזק למעיים, כוויות קשות, הרעלה". בליעת חומרים רעילים כגון נוזל סוללה עלולה להמיט הרס על הוושט והקיבה, כמו גם לגרום לזיהום חמור ולאי ספיקת איברים.

אישה בת 60 הייתה הקורבן הראשון שהובהלה לבית החולים, שם מתה 12 שעות לאחר מכן. גבר נוסף אלכסיי צאריוב, אושפז לאחר שמצבו הידרדר לאחר שחזר הביתה מצילום הרנטגן שגרתי. אשתו אלכסנדרה, אמרה שהתלונן בפני רופאים בזמן ששתה את הנוזל כי "הוא חש סחרחורת ועיניו חשכו".

היא הסבירה: "הוא סיפר על זה לרופאים, אבל הם ענו שזה נורמלי, שזה יכול לקרות. הוא סיים הכל, ביצע את ההליך. הוא אמר שהוא לא מרגיש טוב, ואמרו לו ללכת הביתה, ולשכב במיטה, הוא חזר הביתה במצב נורא, הוא לא עמד כרגיל, ואז זה החמיר, החלו הקאות. הוא אמר שהוא לא יכול להרגיש את ידיו, פניו היו קהות. הוא הרגיש איזו תמיסה כימית רעילה נמצאת בתוכו".

ויקטוריה אנדריבה סיפרה כיצד אמה טטיאנה, סבלה ממוות קשה באותו יום שבו שתתה את החומר לקראת צילום הרנטגן. היא אמרה: "אני לא מבינה איך בית חולים יכול לתת חומר כימי שמשפיע על גוף האדם עד כדי כך שאנשים מתים תוך כמה שעות. זה מאוד מוזר".

ועדת החקירה של רוסיה פתחה בחקירה פלילית של האירועים.

הרעלה סוללה רנטגן רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד