י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אלו הן דרישותיו

צעיר בן 19 דחה הצעה מפתה לקבל טסלה בחינם

צעיר שעוקב אחר תנועות מטוסו הפרטי של איל ההון אילון מאסק ומשתף את המיקום בחשבון טוויטר פופולרי, דחה הצעה לקבל רכב טסלה דגם 3 בחינם בתמורה למחיקת החשבון שמטריד את הבעלים

צעיר בן 19 דחה הצעה מפתה לקבל טסלה בחינם
חברת טסלה צילום: unsplash

צעיר שמחזיק חשבון בשם @ElonJet שעוקב אחר מטוסו הפרטי של איל ההון אילון מאסק, בעלי 'טסלה' באמצעות בוטים כדי לזהות נתוני תעבורה אווירית, התבקש על ידי אילון מאסק, למחוק את החשבון שעוקב אחריו בתמורה ל-5,000 דולר, אך בסופו של דבר הוא סירב וביקש התמחות בחברה במקום זאת או 50,000 דולר ללימודי תואר.

מנכ"ל חברת השכרת הרכב האוטונומי, סקוט פיינטר, הציע לצעיר ג'ק סוויני רכב מסוג 'טסלה' דגם 3 בחוזה לשלוש שנים אם הוא יימחק את הטוויטר שלו. סוויני אמר שהוא הגיע להחלטה כי הוא רוצה מכונית משלו ולא דגם זמני. "אני רוצה מכונית משלי. אני לא רוצה להחזיר את זה בעוד שלוש שנים", אמר סוויני ל'וול סטריט ג'ורנל', "אם יש לי טסלה אמיתית, אז הייתי מוחק את החשבון".

סוויני, שלומד טכנולוגיית מידע, יצר 15 בוטים בטוויטר העוקבים אחר מטוסים פרטיים של מיליארדרים טכנולוגיים כולל ביל גייטס וג'ף בזוס - אבל החשבון שעוקב אחר המטוס של מאסק הוא ללא ספק הפופולרי ביותר, עם למעלה מ-355,000 עוקבים.

למרות שהמידע שסוויני מסתמך עליו הוא כולו ציבורי ופתוח לכולם, התוכנית שלו דורשת ידע מתוחכם כדי להתאים את תדרי המשדר עם תוכניות טיסה בנפרד.

התוכנית המתוחכמת של סוויני מסתמכת על נתונים ממקורות ציבוריים רבים כדי לעקוב אחר תוכניות טיסה שלא זמינות בקלות לציבור. המערכת שלו דורשת ידע עמוק מבפנים על מערכת התעופה, אותה רכש סוויני מאביו שעובד בתעשיית התעופה, כמו גם את תחביב חייו לעקוב אחר מטוסים.

כשסוויני הסביר למאסק איך המערכת שלו עובדת, המיליארדר נראה מופתע מכך שהמידע נגיש לציבור, והעיר, כי זאת 'בקרת תעבורה אווירית כל כך פרימיטיבית'.

הבעלים של 'טסלה', אילון מאסק, הציע בעבר לשלם לג'ק סוויני, סטודנט באוניברסיטה בפלורידה, שמנהל את חשבון @ElonJet בטוויטר, סכום של כמה אלפי דולרים כדי שיפסיק לעקוב אחריו.

על פי הדיווחים, מאסק פנה לסוויני כמה חודשים קודם לכן, ואמר כי מדובר בסיכון ביטחוני. על פי הדיווחים, סוויני דחה את התשלום ואמר שהוא רוצה 50,000 דולר במקום, שזה מספיק כסף כדי לכסות את שכר הלימוד שלו ולהשיג לו רכב טסלה דגם 3. יש לציין כי מעשיו של סוויני חוקיים לחלוטין מדובר במעקב גלוי של חברות שעוקבות אחר מטוסים פרטיים.

על פי הדיווח באתר 'פרוטוקול', חילופי דברים בין מאסק לסוויני התרחשו בטוויטר, שם מאסק אמר שהוא לא אוהב את הרעיון של "מישהו מטורף שיכול לירות עליו". הצעיר ביקש ממאסק תשלום של 50,000 דולר, אילון מאסק שאל את המתבגר כמה הוא מרוויח מחשבון הטוויטר. סוויני אמר לו שהוא מרוויח כ-20 דולר בחודש, ולאחר מכן הציע מאסק לקנות אותו תמורת 5,000 דולר.

על פי הדיווח, מאסק אמר שהוא ישקול את ההצעה, אבל מאז לא חזר אל הצעיר. ה'דיילי מייל' דיווח, כי סוויני אמר שהוא מעוניין בהתמחות ב'טסלה' או בחברת SpaceX, אבל הוא לא שמע כלום ממאסק עד כה. עוד דווח, כי בעלי 'טסלה' מנסה לעבוד על הצעיר, על ידי כך שהוא שולח את המטוס הפרטי שלו לטיסות פיתוי בזמן שהוא בעצמו נמצא במקום אחר. אך סוויני אמר כי הוא לא עוקב אחר הנוסעים במטוס, אלא אחר המטוס עצמו, וזה לא משנה מי נמצא בתוכו.

אלון מאסק אילון מאסק טוויטר טסלה מעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד