י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
במהלך הדיון בוועדה

"ד"ר פרייס זועמת על משרד החינוך: "לא מדווחים"

במהלך דיון בוועדת הבריאות, האשימה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הד"ר שרון אלרעי פרייס כי משרד החינוך לא מדווח למשרדה על תלמידים שלא נבדקים ונדרשים בבידוד. מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר הדגישה: "אנחנו אלו שמקבלים את השמות של המאומתים ממשרד הבריאות. ושלא יהיה בלבול - זה לא קורה הפוך" 

"ד"ר פרייס זועמת על משרד החינוך: "לא מדווחים"
יום לימודים ראשון בבית ספר ביישוב אפרת צילום: Gershon Elinson/Flash90

ועדת הבריאות התכנסה הבוקר (ראשון) לדיון מעקב ועדכון על מתן חיסוני קורונה לילדים, לאחר שבשבוע שעבר דנו בנושא ועלה כי אחוז המתחסנים בקרב הילדים במערכות החינוך בירידה דרסטית מאז בוטלו הבידודים במערכת החינוך.

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר עדכנה בדיון כי מאז החל המתווה החדש של נבדקים ולומדים, נבדקו רק 600,000 ילדים ומתוכם אותרו 60 אלף ילדים חולים. "אלמלא הבדיקות הללו, תלמידים אלה היו ממשיכים להגיע אל מוסדות החינוך מבלי שידעו כי נדבקו", אמרה שטואבר.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרועי פרייס שנכחה בדיון, האשימה את משרד החינוך באי דיווח למשרדה: "מה שיותר מטריד זה שממשלת ישראל קיבלה החלטה שילד שהיה עם מאומת ולא ביצע את הבדיקות, הוא הולך לבידוד", אמרה וניגשה לעניין: "אבל אין לנו דרך לעשות זאת כי אין באמת מעקב אחר המתווה"

"משרד החינוך לא מדווח ואין למשרד הבריאות יכולת לאכוף בידודים על מי שלא נבדקים", האשימה פרייס. לדבריה, במשרד הבריאות, "לא יודעים מי נדרש לבידוד ואנחנו מבקשים לקבל את המידע. אני מאמינה שההורים אחראים ואחר שילדיהם יצאו מאומתים באנטיגן הביתי, - הם יעדכנו במוסדי. אבל יש ילדים אחרים בכיתה שאם הם לא ביצעו שתי בדיקות הם חייבי בידוד - ולנו אין דרך לדעת מי הם. אנחנו צריכים לדעת את זה".

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר הדגישה בדיון: "אנחנו אלו שמקבלים את השמות של המאומתים ממשרד הבריאות. ושלא יהיה בלבול - זה לא קורה הפוך". 

 

ועדת הבריאות משרד החינוך דלית שטאובר שרון אלרעי פרייס משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד