ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ועדת חקירה ממלכתית

אושר מינוי היועמ"ש; כך הגיבו השרים ל"פרשת פגסוס"

הממשלה אישרה את מינויה של עו"ד גלי בהרב-מיארה לתפקיד היועמ"ש לממשלה. הדיון נמשך מעבר למתוכנן בעקבות דיון על "פרשת פגסוס". סער וליברמן אמרו כי יפעלו להקים ועדת חקירה ממלכתי ורה"מ בנט אמר כי "נדאג לבדוק את העניין בצורה שקופה"

אושר מינוי היועמ"ש; כך הגיבו השרים ל"פרשת פגסוס"
חברת הסייבר NSO צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה אישרה היום (שני) את מינויה של עו"ד גלי בהרב-מיארה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה. בהרב-מיארה נבחרה מתוך שמות שלושה מועמדים שהוגשו לממשלה על ידי הוועדה הציבורית בראשות נשיא בית המשפט לשעבר גרוניס.

הדיון נמשך מעבר למתוכנן בעקבות דרישה של כמה שרים להקים ועדת בדיקה ממלכתית שתחקור את המעקבים הפסולים של המשטרה אחרי אזרחים באמצעות התוכנה 'פגסוס'.

שר המשפטים גדעון סער ושר האוצר אביגדור ליברמן אמרו כי יפעלו להקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את העניין.

גם ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפתח הישיבה לפרסומים על המעקבים המשטרתיים באמצעות תוכנת 'פגסוס': "בעניין פרשת פגסוס - הפרסומים מתארים לכאורה מצב חמור ביותר, בלתי מתקבל במדינה דמוקרטית. כלי הסייבר האלה נועדו להילחם בטרור ובפשיעה חמורה, הם לא נועדו להיות מופעלים כנגד אזרחים. אנחנו נדאג לבדוק את העניין בצורה שקופה, מעמיקה ומהירה מכיוון שלכולנו - לאזרחי מדינת ישראל, לשרי הממשלה ולכל המערכות - מגיעות תשובות".

על המינוי החדש הוא אמר: "אנחנו מתכנסים כאן עכשיו כדי לבחור יועץ משפטי חדש לממשלה. הוועדה הציבורית בראשות נשיא בית המשפט לשעבר גרוניס העלתה לממשלה שלושה שמות על פי בקשת שר המשפטים. שר המשפטים ואני נמליץ לחברי הממשלה לבחור בעו"ד גלי בהרב-מיארה. זה אחד המינויים החשובים והרגישים ביותר בשירות המדינה, ובעיתוי הנוכחי, נוכח השחיקה באמון הציבור במערכות אכיפת החוק, יש כאן הזדמנות חשובה לשמור על מה שצריך לשמור ולתקן את מה שצריך לתקן".

לדבריו, "אנחנו זקוקים למערכת טובה, חזקה ורצינית שהאזרחים נותנים בה אמון. בנוסף, התפקיד היסודי של היועמ"ש לממשלה הוא לסייע לממשלה לממש את המדיניות שלה במסגרת מגבלות החוק. הממשלה כאן בשביל למשול, לתפקד, להביא תועלת לאזרחי המדינה ולקחת את מדינת ישראל קדימה. אני רוצה לציין פה גם, שעם אישור הממשלה לראשונה תהיה במדינת ישראל בעזרת ה' יועצת משפטית לממשלה. הממשלה שלנו רואה את כל אזרחי ישראל, נשים וגברים, כמי שיכולים להגיע לכל מקום".

 

היועץ המשפטי לממשלה נפתלי בנט גדעון סער אביגדור ליברמן פגסוס משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד