כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פער דרמטי

אחוז הלא מחוסנים בקרב נפטרי הקורונה בשנה האחרונה

67 אחוזים מאלפי נפטרי הקורונה בשנה האחרונה, הם לא מחוסנים. כך עולה מנתוני משרד הבריאות | "הפייקים וההפחדות גבו את חייהם של אלפים" | חלקם של המחוסנים במניין הנפטרים עומד על 16 אחוזים 

אחוז הלא מחוסנים בקרב נפטרי הקורונה בשנה האחרונה
הלוויה. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

מפנים אצבע מאשימה למתנגדי החיסונים: משרד הבריאות מפרסם היום (רביעי) מן סיכום שנתי של קורבנות הנגיף, ומאשים, "הפייקים וההפחדות גבו את חייהם של אלפים". 

בתמונה שהפיצו היום במשרד, מוצג פילוח של נפטרי הקורונה במהלך השנה האחרונה, או ליתר דיוק בין ה-20 לינואר ב-2021, ל-30 בינואר 2022, ובו מוצג בבהירות כי מרבית הנפטרים בשנה החולפת - הם אלה שלא התחסנו כלל נגד הנגיף. 

לפי נתוני משרד הבריאות, מתוך 3,857 קורבנות ב-2021, 2,605 הם לא מחוסנים. כלומר, 67 אחוזים מכלל הנפטרים בתאריכים האמורים לא התחסנו, בעוד חלקם של המחוסנים עומד על 16 אחוזים בלבד. 

לפי משרד הבריאות, 16% מבין נפטרי הקורונה בשנה החולפות היו מחוסנים שפג תוקף החיסון שלהם ולא התחסנו, או לא הספיקו לקבל חיסון נוסף.

לאור הנתונים, פרסמו במשרד הבריאות את המסר: "הפייקים וההפחדות גבו את חייהם של אלפים" וקראו כהרגלם לצאת ולהתחסן: "עדיין לא מאוחר להתחסן. זה מציל חיים". 

בהמשך לקריאת משרד הבריאות, נראה כי מספר המתחסנים ממשיך לרדת ככל שחולפים הימים. אתמול (ראשון) ניגשו 440 איש בלבד לקבל את החיסון הראשון. 2,274 איש קיבלו אתמול את החיסון השני-המשלים. את מנת הדחף השלישית ניגשו לקבל כ-1,300 איש בלבד, ואת הבוסטר הרביעי קיבלו אמש 5,638 בנ"א בישראל. 

סביר להניח כי הצעדים המקלים בהם נקטה לאחרונה הממשלה, החל היתר בביטול הבידודים לתלמידים הלא מחוסנים, וכלה בצמצומו הדרמטי של התו הירוק - עיקרו את התמריץ המרכזי לצאת ולהתחסן. 

עד כה, מאז הגעת החיסונים לישראל, התחסנו למעלה משישה מיליון בנ"א בחיסון הראשון והשני. את מנת הבוסטר השלישית קיבלו עד כה למעלה מארבעה מיליון, ואת מנת הבוסטר הרביעית שאושרה לפני כחודש קיבלו עד כה למעלה מחצי מיליון בנ"א.

 

קורונה אומיקרון משרד הבריאות חיסון לקורונה תו ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד