ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עלול לבלום את הירידה

פרוייקטור הקורונה זרקא: זינוק במספר המאומתים לזן החדש

פרוייקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא עדכן היום כי מספר המאומתים בזן החדש BA.2 בישראל זינק מ-300 ל-700 | "חלקם ייבוא מחול וחלקם הדבקה בארץ" | עוד הוא הוסיף: "הזן קיים גם בבריטניה ובדנמרק, ובמדינות אלו הוא מביא לעצירת הירידה של גל האומיקרון ויוצר תחלואה מתמשכת של אלפי אנשים מדי יום" 

פרוייקטור הקורונה זרקא: זינוק במספר המאומתים לזן החדש
פרופ' סלמן זרקא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בצל הירידה המסתמנת במספר המאומתים, והצפי לירידה כללית בתחלואה בקרוב, ערך היום (שני) פרוייקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא תדרוך עיתונאים. בתחילת דבריו הדגיש כי "אנחנו עודנו בגל גבוה מאוד של עשרות אלפי מקרים חיוביים מדי יום". 

לדבריו, גם הסימנים החיוביים שמראים על יציאה מהגל, "עדיין אין בהם כדי לשחרר אותנו מהזהירות הנדרשת. עדיין אלפים נדבקים מדי יום". בדבריו פנה לציבור שעדיין לא נדבק ואמר: "חשוב שמי שטרם נדבק - שלא יצטרף למעגל החולי, במיוחד בקרב אנשים בסיכון". 

"אנחנו בעולם של נגיף מאוד מדבק", הצהיר זרקא. "בתי החולים מלאים. גם בקהילה צוותי קופות החולים עמוסים בטיפול בחולים הרבים", אמר. 

זרקא קבע כי קיימת ההעדפה שהחולים יישארו "במקומם הטבעי" ככל שהמצב יאפשר זאת, כלומר כמה שפחות אשפוזים שאינם נחוצים. 

הזן החדש - BA2 

"לצד האומיקרון, כולנו כבר מכירים - יש תת זן חדש, ששמו בינתיים הוא - BA.2", אמר זרקא. מדובר בזן "ממשפחת האומיקרון, שמדבק עוד יותר מהאומיקרון, אבל אולי קצת אופטימיות, הנתונים עד כה מראים כי הוא גורם לתחלואה בדומה לאומיקרון ולא יותר קשה". 

זרקא סיפר כי מספר הנשאים של הזן החדש בישראל, זינק מ-300 ל-700. "חלקם ייבוא מחול וחלקם הדבקה בארץ. הזן קיים גם בבריטניה ובדנמרק, ובמדינות אלו הוא מביא לעצירת הירידה של גל האומיקרון ויוצר תחלואה מתמשכת של אלפי אנשים מדי יום". 

בהמשך דבריו, סיפר זרקא כי לפי נתוני משרד הבריאות, "הסיכון באוכלוסייה מעל גיל 60 להסתבך עם מחלה קשה הוא פי 10 בקרב לא מחוסנים בהשוואה למחוסנים". פרוייקטור הקורונה זרקא שב על החשיבות של החיסונים ועטיית המסכה. 

"המסכה נותרה גורם מאוד מאוד חשוב נגד הדבקה. נגד כל סוגי הנגיפים וחשוב שנקפיד עליה בכל מגע", אמר.

בנוסף, הוא התייחס להמלצת משרד הבריאות לבצע בדיקת אנטיגן טרם פגישה עם מבוגרים ואמר: "בביקורים אצל הסבא והסבתא, ובחגיגות המשפחתיות לסבא או לנכדה, נוכל לשפר את ההגנה של כולנו עם בדיקת אנטיגן לכולם. יש לנו יכולות להגן על עצמינו". 

"חייבים להתאים את החיים שלנו לקורונה. היא עדיין כאן, ולצערי תמשיך להיות כאן לחודשים רבים". 

 

 

 

 

 

אומיקרון קורונה סלמאן זרקא משרד הבריאות זן חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד