י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שינויים דרמטיים בהליך הבחירה

פרסום ראשון: השר כהנא משנה את כללי המשחק; רבני ערים יודחו

טיוטה שמפרסם השר לשירותי דת מתן כהנא חושפת את השינויים הדרמטיים שהוא מתכנן להליך בחירת רבני ערים. כהנא מתכנן להרחיב את הגוף הבוחר כך שיהיה בעל רוב מובהק לציונות הדתית ובכך יסכל למעשה מינוי רבנים חרדים. שינוי נוסף מעמיד בסכנת פרישה שורה של רבנים

פרסום ראשון: השר כהנא משנה את כללי המשחק; רבני ערים יודחו
מתן כהנא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המאבק הבא: השר לשירותי דת מפרסם היום (שני) טיוטת תקנות לקראת שינוי דרמטי בהליך בחירת רבני העיר. בטיוטה מוצגים מספר סעיפים שישנו את כללי המשחק לטובת הציונות הדתית, דבר שיקשה על מינוי רבנים חרדים.

על פי השינויים שמפרסמים כאן לראשונה, השר כהנא מבקש לשנות את הגוף הבוחר, שיגדל יותר ממה שהיה עד כה, והרכב הרשימה תשתנה לטובת מינוי רבנים מהציונות הדתית.

נציגי בתי הכנסיות בעיר שהגישו לעיתים עתירות ועיכובים במינוי רבנים - יבוטלו, במקומם ימונו כל חברי מועצת העיר, לצד רבנים ונציגי ציבור שמחציתם ימונו על ידי השר מתן כהנא בהסכמת ראש הרשות המקומית.

שינוי דרמטי נוסף בטיוטה שמתפרסמת לראשונה ב'בחדרי חרדים' הוא סעיף שידיח למעשה שורה של רבנים, כך מספר רבנים שמונו קודם 1974 לכל החיים, שעד עתה נותרו על כיסאם למרות השינוי בחוק שקובע גיל פרישה על 75, כעת יעמדו בפני סכנת פרישה.

לפי השינוי שמציע השר כהנא, אותם רבנים שמונו לכל החיים יודחו בגיל 80, כך שאלה שחצו את הגיל יודחו מתפקידם מייד עם כניסת התקנות לתוקף.

שינויים נוספים: לאפשר תחילת הליך עוד בטרם סיום תפקידו של הרב כדי לאפשר רצף כהונה של רב עיר, כשכיום יש 35 ערים בהן לא מכהן רב עיר במשך שנים ארוכות.

השינויים הללו קריטיים ומגיעים כהמשך לרפורמות בכשרות ובגיור בו יוענקו לרבני הערים סמכויות, להעניק כשרויות ולגייר, כך שכהנא מנסה לקבל השפעה גדולה יותר להשפיע על מינויי הרבנים.

 

מתן כהנא רבני ערים ועדה למינוי רבני ערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד