י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המצוקה גדולה

אזהרה לשר הבריאות: "אם עד תחילת החודש לא יועברו הכספים. מחלקות יסגרו"

במהלך סיור שערך שר הבריאות ניצן הורוביץ במרכז הרפואי 'הדסה', הזהירה דליה איציק, יו"ר דירקטוריון ביה"ח, כי "מחלקות מסוימות בבית החולים יסגרו אם עד לתחילת חודש מרץ 2022 לא יועברו הכספים שהובטחו לשם הפעלתן של אותן המחלקות" | שר הבריאות הורוביץ התייחס לתלונותיהם ושב על המשפטים המוכרים: "עושים מאמצים אינטנסיביים על מנת לסייע בתקצוב ראוי" 

אזהרה לשר הבריאות: "אם עד תחילת החודש לא יועברו הכספים. מחלקות יסגרו"
מחלקת קורונה ב'הדסה' צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

במהלך סיור שקיים שר הבריאות ניצן הורוביץ, יחד עם מנכ"ל משרדו, פרופ' נחמן אש במרכז הרפואי 'הדסה', הזהירה דליה איציק, יו"ר דירקטוריון 'הדסה', כי "מחלקות מסוימות בבית החולים יסגרו אם עד לתחילת חודש מרץ 2022 לא יועברו הכספים שהובטחו לשם הפעלתן של אותן המחלקות", התריעה דליה איציק. 

עוד היא אמרה, כי ממשלות ישראל לאורך השנים הצהירו כי תחום הבריאות ניצב בראש סדר העדיפויות "אך הדבר לא בא לידי ביטוי בתקציב", לדבריה. "אין קשר בין ההבטחה לקדם את תחום הבריאות בישראל לבין הכספים שמועברים לבתי החולים הציבוריים", הלינה יו"ר הדירקטוריון. 

הורוביץ במהלך הסיור במרכז הרפואי \\ צילום: דוברות הדסה.

פרופ׳ יורם וייס, מנכ"ל 'הדסה' בפועל, הדגיש בפני השר: "אחד הנושאים הבוערים לטיפול בישראל הוא היחידות לטיפול נמרץ המשוועות למיטות ולתקנים - ולא רק בשנות הקורונה". לדבריו, התוספת הארצית של 45 מיטות עליה הוכרז לאחרונה היא רק צעד ראשון "ובוודאי שלא מספיקה כדי לתקנן כראוי את יחידות הטיפול נמרץ במדינת ישראל", אמר. 

שר הבריאות הורוביץ התייחס לתלונותיהם ושב על המשפטים המוכרים: "אנו עושים מאמצים אינטנסיביים על מנת לסייע לבתי החולים הציבוריים בתקצוב ראוי שיעשה תיקון לעשורים של תקצוב חסר", אמר. 

 

קורונה אומיקרון משרד הבריאות ניצן הורוביץ נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד