י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לאחר הפרסום ב'בחדרי'

הדרת החרדים תגיע לסיומה? בוועדת השמות משיבים לטענות

לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים' על הודות הדרת חרדים מוועדת השמות הממשלתית - יועמ"ש במשרד רה"מ הודיעה כי ייעשה מאמץ לשלב נציגים חרדים בוועדה. שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו': "נמשיך לוודא עד שאכן הדבר יאושר ויתווספו חרדים לוועדה"

הדרת החרדים תגיע לסיומה? בוועדת השמות משיבים לטענות
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

ועדת השמות הממשלתית הודיעה היום (שני) כי תפעל לשלב נציגים חרדים בוועדה, זאת לאחר פניות שהוגשו לוועדה בטענה כי למרות שלאחרונה צורפו עוד נציגים ערבים לוועדה - לחברה החרדית אין ולא נציג אחד.

אצל בנט - ערבים כן, חרדים לא • האפליה בוועדת השמות הממשלתית

הדרת חרדים מוועדת השמות: הח"כ מציג דרישה נחרצת

עו"ד שלומית ברנע פרג, יועצת משפטית במשרד רה"מ נפתלי בנט, שיגרה מענה לשי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' - בה הבהירה כי "בביצוע מינויים נוספים בעתיד יעשה מאמץ ליתן ייצוג הולם לבני האוכלוסייה החרדית".

המכתב שוגר לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים' על המאבק שמנהל גליק נגד הדרת נציגים חרדים מהוועדה. פרג כתבה: "ועדת השמות הממשלתית היא ועדה מדעית ציבורית הפועלת במשרד רה"מ ומופקדת על קביעת שמותיהם של יישובים ומועצות אזוריות בעלי מעמד מוניציפלי, אתרים היסטוריים, שמורות טבע, צמתים, מחלפים ועוד ועוד. פעילותה של ועדת השמות הממשלתית הוסדרה בהחלטת ממשלה מס' 2199 מיום 2014.11.16".

"אף על פי שלא חלה על הממשלה חובת ייצוג הולם לבני האוכלוסייה החרדית בוועדות ציבוריות, העלנו את בקשתך בפני מזכירות הממשלה אשר מרכזת את פעילות ועדת השמות הממשלתית ופועלת לאיתור המועמדים לכהונה כנציג ציבור בוועדה. נמסר לנו כי בביצוע מינויים נוספים בעתיד יעשה מאמץ ליתן ייצוג הולם לבני האוכלוסייה החרדית".

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' ומי שהוביל את המאבק, מסר: "חרדים הם חלק מהפסיפס של מדינת ישראל. בדיוק כמו שיש ייצוג לכל מגזר ותת מגזר - ימין ושמאל, ערבים ודרוזים, פריפריה ומרכז - גם הציבור החרדי הוא חלק מהמארג. זכותו של הציבור החרדי לחוש במרחב הציבורי נוכחות בדיוק כמו כל מגזר אחר נמשיך לוודא עד שאכן הדבר יאושר ויתווספו חרדים לוועדה זו ולכל ועדה ממשלתית רלוונטית".

ח"כ משה אבוטבול מסיעת 'ש"ס', שגם עסק בעניין ואף שיגר פנייה ליו"ר הוועדה, מסר: "אני שמח שמכתבי ליו"ר הוועדה מתחיל לשאת פירות ואני מברך על ההחלטה. הרי לא ייתכן שגדול בישראל כמו מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל שהשפיע על כלל ישראל ובהלוויתו השתתפו כמיליון איש לא יהא זכאי להנצחה ממשלתית בגלל שאין חרדים בוועדת השמות".

"בעברי שימשתי כיו"ר ועדת השמות העירונית בעירי בית שמש במשך שנים רבות ותמיד דאגתי לייצוג חברים של כלל מגזרי החברה בעיר שישקפו בהנצחתם את מגוון ומיטב מנהיגי הדורות ויכבדו את כולם. כך גם צריך להיות במימד הארצי, ואני סמוך ובטוח שהעוול הזה יתוקן והציבור החרדי יקבל את הזכויות שמגיעות לו ויונצח אף הוא במרחב הציבורי", לשון התגובה.

ועדת השמות הדרת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד