י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לפנות לממשיכי הפסיקה המקובלת"

מבהיר את עמדתו: הרב אריאל מגיב לסערת המכתבים נגד הרב מלמד

בצל התנערות מצד כמה רבנים שחתומים על העצומות, הרב יעקב אריאל, שניסח את המכתב שבו שמו של הרב מלמד לא מוזכר, מבהיר את עמדתו ואומר כי בספרים החדשים של ראש ישיבת הר ברכה - יש לפנות אל פוסקים הממשיכים את "דרכי הפסיקה המקובלת" · צפו

מבהיר את עמדתו: הרב אריאל מגיב לסערת המכתבים נגד הרב מלמד
הרב אריאל/הרב מלמד צילום: אורן נחשון/נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

הרב יעקב אריאל, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, מגיב היום (שני) לסערת המכתבים נגד הרב אליעזר מלמד, וקורא לפנות לפוסקים ההולכים ב"דרך המלך" כשלדבריו, ספריו של הרב מלמד עוסקים בדברים חדשים.

הרב אריאל נפגש לאחרונה עם מארגני העצומות, שפורסמו בסוף השבוע האחרון, ובסוף הפגישה החליט לפרסם סרטון שבו הוא מבהיר קבל עם ועולם את דעתו בסוגיה: "כל מה שנאמר בשמי בכלי תקשורת בימים האחרונים הוא לא על דעתי", מהיר הרב אריאל בסרטון שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

"גם בנושאים חדשים יש מסורת פסיקה, ויש לפנות לפוסקים ההולכים בדרך המלך של הפסיקה המקובלת. הדברים מתייחסים גם לספר פניני הלכה", אמר נשיא ישיבת רמת גן, הרב אריאל והוסיף: "כשהוא דן בנושאים חדשים, בפרט הספרים החדשים, יש לפנות לפוסקים הממשיכים את דרכי הפסיקה המקובלת".

כאמור ביום חמישי האחרון פורסמו שני מכתבים, שלטענת המארגנים כוונו נגד הרב מלמד ונגד סדרת ספריו 'פניני הלכה'. באחד המכתבים מופיע שמו של ראש ישיבת הר-ברכה הרב אליעזר מלמד, ובמכתב השני, שאותו ניסח הרב אריאל, שמו לא מצוין.

כמה רבנים אמרו כי לא התכוונו באופן ישיר לרב מלמד, ומחו על כך שמארגני העצומות הוציאו את שני המכתבים ביחד. הרב דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, חיזק אתמול את הרב מלמד בסרטון ששודר בהשקה של ספר בישיבה בהר-ברכה.

"אשריך רבי אליעזר שזכית לכך ושאתה מזכה בכך את עם ישראל כולו", אמר זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן. במהלך 'כנס ירושלים' של 'בשבע' שמתקיים היום, ביקש השר לשירותי דת, מתן כהנא, להתנצל בפני הרב מלמד על העצומות נגדו ואמר: "הדברים שכוונו אל הרב הוטחו בכולנו".

הרב אליעזר מלמד הרב יעקב אריאל מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד