כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האופוזיציה נמנעה

חוקי האזרחות אושרו; אחמד טיבי אתגר את הקואליציה

בתום דיון סוער במליאת הכנסת, אושר חוק האזרחות בקריאה ראשונה, כשאליו מוצמדים שלוש הצעות נוספות פרטיות של חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה. דרמה נרשמה לפני ההצבעה כאשר ח"כ טיבי דרש להפוך את ההצבעה להצבעת אמון בממשלה

חוקי האזרחות אושרו; אחמד טיבי אתגר את הקואליציה
נפתלי בנט במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בתום דרמה שצפויה לזעזע את הקואליציה, הצעת חוק האזרחות והכניסה לישראל הממשלתית, אושרה בקריאה ראשונה ולצידה אושרו שלוש הצעות פרטיות.

מדובר בהצעה ממשלתית שאליה הוצמדו הצעות פרטיות של חברי הכנסת צבי האוזר מ'תקווה חדשה', שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית' ואבי דיכטר מ'הליכוד'. לפני ההצבעה אמר ח"כ אחמד טיבי כי 'הרשימה המשותפת' מבקשת לראות בהצבעה כהצבעת אי אמון בממשלה.

התרגיל של ח"כ טיבי שינה את החלטת הממשלה, בעוד ביקשו חברי כנסת מהקואליציה מסיעות רע"מ ומרצ להצביע נגד וחברי האופוזיציה ביקשו לתמוך, מאחר והחוק הממשלתי הפך לאמון בממשלה, המתנגדים נעדרו מהמליאה וחברי האופוזיציה נמנעו ולא השתתפו בהצבעה.

ההצעה הממשלתית זכתה לתמיכת 44 חברי כנסת מול 5 מתנגדים, ההצעה של ח"כ האוזר זכתה לתמיכת 73 חברי כנסת מול 16 מתנגדים. וההצעה של ח"כ רוטמן זכתה לתמיכת 73 חברי כנסת מול 32 מתנגדים.

החוק מציע לקבוע הוראת שעה שבמהלך תחולתה, שר הפנים לא יוכל להעניק אזרחות או רישיון ישיבה בישראל לתושב יהודה, שומרון או עזה, וכן לאזרח או תושב של מדינות אויב המנויות בחוק, והמפקד הצבאי באזור לא יוכל לתת לתושב האזור היתר שהייה בישראל. כל זאת, בכפוף לחריגים הומניטריים שונים המנויים בהצעה.

 

חוק האזרחות אחמד טיבי שמחה רוטמן הצעות חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד