י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לקראת ביקור באוקראינה

בזמן פגישתם: נשיא רוסיה שמר מרחק מנשיא צרפת

ברקע ההתחממות בגבול האוקראיני, אמש התקיימה פגישה בין נשיא רוסיה לנשיא צרפת | מתיעוד הפגישה נראה כי השניים שמרו על מרחק פיזי לא קטן | היום יגיע מקרון לאוקראינה

בזמן פגישתם: נשיא רוסיה שמר מרחק מנשיא צרפת
פגישת מקרון-פוטין צילום: מתוך הטוויטר של נשיא צרפת

תמונות שפורסמו על ידי הקרמלין מפגישה שהתקיימה אתמול (שני) בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, למקבילו הצרפתי, עמנואל מקרון, הראו את שני המנהיגים יושבים במרחק, בשני קצוותיו של שולחן ארוך וסגלגל בחדר מעוצב בקרמלין.

מקרון נסע למוסקבה במאמץ לשמור על התקווה לפתרון בדרכי שלום לעימות בין רוסיה למערב בנוגע לאוקראינה. במקביל, קנצלר גרמניה, אולף שולץ, נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בוושינגטון ודנו גם הם במצב המתוח בגבול אוקראינה-רוסיה.

"דיאלוג נחוץ כי זה הדבר היחיד שיעזור, לדעתי, לבנות קשר של ביטחון ויציבות ביבשת אירופה", אמר מקרון לאחר הפגישה, שבה דחף להפחתת ההסלמה. "אני שמח על ההזדמנות הזו לנהל דיון מעמיק בכל הנושאים האלה", הוסיף נשיא צרפת, שהיום (שלישי) יבקר באוקראינה כדי לנסות להפיג את המתח בין רוסיה לאוקראינה.

הצוות של הנשיא הצרפתי הדגיש את הפער הפיזי בין מקרון לפוטין, ופרסם בטוויטר תמונה שצולמה מעבר לכתפו של מקרון כשנכנס לחדר, כשהנשיא הרוסי מחכה, כשידו בכיסו, בקצה השני.

פוטין הודה למקרון על הביקור ואמר: "אני רואה כמה מאמצים מפעילה ההנהגה הנוכחית של צרפת והנשיא באופן אישי על מנת לפתור את המשבר הקשור במתן ביטחון באירופה לפרספקטיבה היסטורית רצינית". דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב כינה את הביקור בין שני המנהיגים "חשוב מאוד", ואמר כי "המצב מורכב מכדי לצפות לפריצת דרך מכרעת לאחר פגישה אחת בלבד".

נשיא צרפת אמר בפגישה: "המצב הקריטי באירופה הוא הדאגה המשותפת שלנו, והיבשת שלנו נמצאת במצב קריטי, אז כולנו צריכים לפעול באחריות רבה".

פוטין רוצה להבטיח שאוקראינה ומדינות סובייטיות לשעבר לא יהפכו לחברות בנאט"ו, ודרש מכוחות המערב לסוג ממזרח אירופה, ושארה"ב תתחייב לא להתקין מערכות טילים או חיילים באוקראינה.

בינתיים, קנצלר גרמניה שולץ ונשיא ארה"ב ביידן דנו בסנקציות הכלכליות שיוטלו על מוסקבה אם פוטין יפתח בפלישה ובהשלכות על נורד סטרים 2, צינור הגז הטבעי שעובר בין רוסיה לגרמניה מתחת לים הבלטי.

עמנואל מקרון ולדימיר פוטין אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד