כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עבד 3 ימים בטירוף

גיבור לאומי: ניסה לחפור בידיו החשופות ולחלץ את בן ה-5

הגיבור שחפר בידיו ובציפורניו ימים שלמים באדמת מרוקו כדי לעזור להציל ילד בן חמש שנפל לבור בעומק 32 מטרים, זכה לשבחים רבים.

גיבור לאומי: ניסה לחפור בידיו החשופות ולחלץ את בן ה-5
עלי אל ג'אג'אווי צילום: רשתות חברתיות במרוקו

פועל שחפר בידיו במשך שלושה ימים בניסיון לחלץ את הילד המרוקאי בן החמש שנלכד בבאר זכה לשבחים כגיבור. ריאן בן החמש נפל לבאר בגובה 32 מטרים מחוץ לביתו בכפר איגראן, ביום שלישי האחרון, אז החלה משימת חילוץ במירוץ נגד השעון.

כזכור, ההמתנה המודאגת הסתיימה בטרגדיה עבור משפחתו, לאחר שגורמים ממשלתיים אישרו כי לא ניתן היה להחיות את הילד, והוסיפו כי הוא מת לפני שהמצילים הצליחו להגיע אליו. אך פועל אחד עלי אל ג'אג'אווי בשנות החמישים לחייו, חפר בצורה שהובילה קרוב מאד לילד, הוא זכה לשבחים על כך שהשתמש בידיו החשופות כדי לחפור בטירוף במשך שלושה ימים בתקווה להציל את הילד.

גולשים רבים ברשתות החברתיות כתבו על כך: "במשך יותר מ-20 שעות הוא חפר ללא לאות כדי להוציא את ראין מהאדמה. כבוד גדול".

הפועל עלי אל ג'אג'אווי.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מצוקתו של הילד משכה תשומת לב עולמית. הודעות תמיכה ודאגה זרמו מרחבי העולם ככל שמאמצי החילוץ נמשכו. הצילומים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו את הזירה לאחר שגופתו חולצה, כאשר מאות עובדי הצלה וצופים נאספו במקום ומתפללים לשלומו של בן החמש שנפל ביום שלישי האחרון לבאר בעומק 32 מטר.

רוחבה של הבאר הייתה רק 45 ס"מ בחלק העליון והצטמצמה עוד יותר לתחתית, מה שלא איפשר למחלצים לרדת ישירות. המאמץ היה מבצע עדין ומסוכן, שעוכב ללא הרף על ידי סלעים כבדים עם איום למפולות.

קרוב משפחה של הילד סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי המשפחה הבינה לראשונה שהוא נעדר כאשר שמעו בכי עמום והורידו טלפון עם אור ומצלמה דולקת כדי לאתר אותו.

"הוא בכה 'תרימו אותי'", אמר קרוב המשפחה. מזון ומים הורדו לילד, וכן סופקו לו מים וחמצן באמצעות צינור. "החופרים נתקלו בסלע קשה בדרכם, ולכן נזהרו מאוד ממפולות או סדקים", אמר.

מרוקו חילוץ דרמטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד