י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקרב על הת"תים

בחינוך העצמאי משיבים לבעלזא: "יפגעו פגיעה אנושה בחינוך"

המאבק שעלה לאחרונה מעל לפני השטח בין מוסדות חינוך הילדים של חסידות בעלזא לבין 'החינוך העצמאי' עורר אמוציות רבות | בבעלזא פנו למהלך של הקמת ממלכתי חרדי, ופרסמו כתבת שער בולטת בביטאון החסידות המאשימה את החינוך העצמאי. שמשיב להם הבוקר ב'יתד נאמן'

בחינוך העצמאי משיבים לבעלזא: "יפגעו פגיעה אנושה בחינוך"
ילדי בעלזא בטיש בחסידות צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

הקרב בין בעלזא לחינוך העצמאי עולה שלב: בעוד בבעלזא ביקשו להצטרף לחינוך העצמאי - נדחו וכיום פועלים מול משרד החינוך להקים רשת חינוך חדשה, בחינוך העצמאי משיבים הבוקר במתקפה ומתריעים כי המהלך החסידי - בהתערבות של משרד החינוך, עלול לסכן את כל המוסדות החרדים.

בסוף השבוע יצאו בחסידות בעלזא במתקפה פומבית כנגד החינוך העצמאי ובשער ביטאון החסידות, 'המחנה', האשימו את החינוך העצמאי באפלייה. היום משיבים בחינוך העצמאי, ובכתבה בת 6 עמודים הם מספרים את השתלשלות הקמת החינוך העצמאי, מסבירים מדוע הם מסרבים לצרף את חסידות בעלזא, ותוקפים את היוזמה להקמת רשת חינוך חדשה.

הבוקר (שני), מפרטים מטעם החינוך העצמאי בביטאון 'יתד נאמן' את השתלשלות הקמת החינוך העצמאי, במענה לטענות בעלזא כי אינם משלבים אותם תחת החינוך העצמאי, משיבים בחינוך העצמאי כי "מעלים בקודש ואין מורידים", כיוון שמוסדות הפטור מקיימים מסגרת לימודית יותר קפדנית מזו של החינוך העצמאי לכן בהוראת גדו"י אין לשלבם.

עוד מסבירים ב'יתד', כי כיוון שמוסדות בעלזא ואחרים שמבקשים להצטרף, ממילא חרדים, בחינוך העצמאי מעדיפים לשלב מוסדות כאלה שאין מחוברים לאידישקייט ובכך לנצל את המצב לקרב עוד ילדים לתורה, הם מפרטים עוד כי לכל הטענות שלהם יש גיבוי של הרבנים בראשם נשיא מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' הגר"ג אדלשטיין .

בכתבה, לא חוסכים בחינוך העצמאי ביקורת על המהלך של חסידות בעלזא, שעל פי כותרת בעיתון 'בקהילה', הסכימו להקמת מוסדות ממלכתי חרדי בתמורה לתקציב, ולדברי החינוך העצמאי שמתפרסמים הבוקר, מדובר במהלך מסוכן שעלול לפגוע במוסדות החרדים כולם.

"חמור מכך הוא ניסיונם של אותם משולי המחנה, שבשנים האחרונות ביקשו לפגוע פגיעה אנושה במתכונת החינוך הטהור, כאשר נתנו יד לקיום רשת חינוך ממלכתי חרדי, שהוקם בתקופת כהונתו של השר שי פירון ממפלגת יש עתיד. כאשר רצונם היא להשתלט על החינוך התורני מבחינת לכבוש את המלכה עמי בבית", נכתב.

עוד טוענים כי "העברה של מוסד חינוך לתוך שליטה של משרד החינוך על כל המשתמע מכך, גם אם הדבר נעשה תוך כדי הבטחות שלא יתערבו בתוכנית הלימודים, מלבד העובדה כי הבטחות אלו אינן שוות את הנייר עליו הם. נחתמו, הם לא יעמדו בהם בשעת מבחן מעשי ומשפטי", מסבירים.

עוד תוקפים בחינוך העצמאי את המהלך של בעלזא וטוענים כי הדבר עלול לגרום לנזק לכלל הציבור החרדי, לטענתם, "הדבר יכלול נזק רב מערכתי לכלל החינוך התורני בארץ בקודש", ומתריעים כי המשרד ינסה להדפיס מודל של התערבות גם לשאר המוסדות ולאלו שנמצאים כיום תחת החינוך העצמאי.

בעלזא חינוך העצמאי ממלכתי חרדי משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד