י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ישראל תתערב?

'לא יחזור לעולם': יהודי בסכנת הסגרה לרוסיה

יאן אנדרייב, יהודי שהתגורר ברוסיה, נמלט לפני מספר שנים לישראל לאחר שנחשד בשוחד, לטענת משפחתו מדובר עניין פוליטי | לאחרונה טס לארמניה והוכנס למעצר בית. כעת הוא בסכנה להסגרה לרוסיה ומשפחתו חוששת שלא יחזור יותר לעולם | ישראל תתערב? משרד החוץ: "הנושא מוכר ומטופל"

'לא יחזור לעולם': יהודי בסכנת הסגרה לרוסיה
אזיקים צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יאן אנדרייב, אזרח ישראלי, נמצא בבית מעצר בארמניה מזה חודשיים לאחר שנעצר בשדה התעופה כשהגיע לביקור במדינה, זאת לאחר שנמלט לפני כן מרוסיה לישראל בעקבות חשדות לשוחד.

אנדרייב, שכיהן בעברו כראש מועצה בעיירה ברוסיה, הביע התנגדות למשטר הנשיא פוטין וברח לישראל בעקבות איומים. בנותיו טוענות בשיחה עם "מעריב" כי המעצר הפוליטי כולל חשדות לעבירות שוחד.

אנדרייב מחכה לדיון בעניינו בארמניה שיתקיים בפברואר, ועלול להסתיים בהסגרתו לרוסיה - ובנותיו חוששות כי אם יוסגר הוא לא יצא משם בחיים, ולכן הן מנסות לעשות כל מאמץ לעזור לאביהן, ומקוות שפעילות מצד ישראל, כפי שנעשה בעבר עבור אזרחים ישראלים שנעצרו בחו"ל.

יוליה, אחת מבנותיו, מספרת: "אבא שלי לא ביצע שום עבירת חוק, לא ברוסיה, לא בארמניה ולא בישראל. ארמניה רוצה לשלוח אותו לרוסיה, הוא דרוש לחקירה וכולנו יודעים איך הרוסים מבצעים את החקירות שלהם, בעינויים, בהתעללות והיו מקרים שאנשים פשוט מתו שם".

"אבא שלנו הוא בן 56 והפחד שלנו הוא שאבא שלנו לא יחזור הביתה לעולם. אפילו פוטין אמר בשידור, שבכלא הרוסים קיימים דברים כמו עינויים. אבא שלי לא יגיד שהוא עשה פשע כאשר הוא לא עשה את זה, אבל הם חייבים להוציא ממנו הודאה בכל דרך האפשרית", הוסיפה.

בת אחרת, קרינה, מספרת כי הן פנו לעזרה בישראל אך הנושא לא מקודם. "כבר לפני חודשיים פנינו למשרד החוץ, הובטחה לנו עזרה הומניטרית, אך לצערנו עד היום לא נעשה דבר. אבא שלנו משלם מחיר יקר אך ורק על היותו יהודי ועל פשעים שלא ביצע, כחלק מהבעת עמדה פוליטית לגיטימית".

לדבריה, "ברור לנו כי לא ניתן להילחם בארמניה וברוסיה בכוחות עצמנו. התקווה האחרונה שלנו היא ‏שישראל תתערב ותגן על אזרח שלה - שהוא אבא שלנו".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "הנושא מוכר ומטופל. קונסולית ישראל בטביליסי שוחחה עימו מספר פעמים, וכן קונסול הכבוד בארמניה שגם ביקר אותו במתקן הכליאה. המחלקה לישראלים בחו״ל באגף הקונסולרי, בקשר קבוע עם המשפחה".

רוסיה ישראל ארמניה הסגרה ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד