י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרישה מוקדמת מהצפוי

13 רבנים יודחו מתפקידם בעקבות יוזמת כהנא; הרשימה המלאה

השר לשירותי דת, מתן כהנא, מקדם שינויים מהותיים בתקנות לבחירת רבני ערים והדבר מביא לטלטלה רבה בלשכות ובמוסדות האזוריים השונים | כחלק מהשינויים, רבנים שנבחרו בעבר לתפקידים - 'לכל החיים', ייאלצו לעזוב ולפרוש מוקדם מהצפוי | 'בחדרי' עם רשימת הרבנים המלאה

13 רבנים יודחו מתפקידם בעקבות יוזמת כהנא; הרשימה המלאה
רבני הערים צילום: ארכיון 'בחדרי'

חשיפת 'בחדרי חרדים' על תקנות בחירת רבנים עם שינויים מהותיים, מעוררת סערה בקרב מוסד רבני העיר ואלה שרואים עצמם כמועמדים פוטנציאלים. השינוי שנחשף על הדחת שורה של רבנים מעורר סערה גדולה עוד יותר בעוד חלק ראו עצמם ממשיכים בתפקיד לעוד שנים ארוכות.

רקע: עד לשנת 1974 מינוי רבנים היה לכל החיים, עד לפרישה או פטירה, לאחר מכן שונו בהדרגה התקנות, כך שמינויי רבנים הוא עד לגיל 75 עם אפשרות להארכה על ידי מועצת העיר לגיל 80 במקסימום.

פרסום ראשון: השר כהנא משנה את כללי המשחק; רבני ערים יודחו

בתקנות שמוציא השר מתן כהנא לדרך ופורסמו לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים', מבקש השר כי גם אותם קבוצת רבנים שמונו קודם 1974 יסיימו את תפקידם ולמעשה יודחו בגיל 80, כך שאלה שכבר חצו את גיל ה-80 יסיימו את תפקידם תוך שנה מאז אישור התקנות.

'בחדרי חרדים' מביא את רשימת הרבנים שיסיימו את תפקידם, 13 במספר, כאשר 9 מתוכם יסיימו את תפקידם בתוך שנה, אחד מהם ייתכן באופן מיידי, ועוד ארבעה רבנים יסיימו תפקידם בשנים הקרובות בטווח שבין 3 ל-7 שנים.

הרבנים שיסיימו את תפקידם תוך שנה: רבה של פרדס חנה הרב דוד צדקה, רבה של ערד הרב יוסף אלבו, רבה של קריית שמונה הרב צפניה דרורי, רבה של רעננה הרב יצחק פרץ, רבה של ראשון לציון הרב יהודה וולפא, רבה של רחובות הרב שמחה הכהן קוק, רב המועצה קדימה צורן הרב משה מרדכי טוביאס ורב העיר אילת הרב משה הדאיה.

אחד מהרבנים, שמצבו הרפואי מקשה את תפקודו צפוי לסיים את תפקידו באופן מיידי, זאת בעקבות שינוי בתקנות, לפיהן הנבצרות תקבע על ידי ועדה רפואית ולא על ידי הרשות המקומית והשר, כך שבאופן מיידי תתכנס הוועדה ותביא לסיום כהונתו של אחד מהרבנים הבולטים בעיר חשובה.

סוגיה נוספת שצפויה להיתקל בקשיים הוא סיום תפקידו של רבה של אשדוד הרב יוסף שיינין, הרב מונה לתפקיד רב קודם 1974 אך לרבנות העיר אשדוד מונה לאחר מכן, בשנה שעברה חשפנו ב'בחדרי חרדים' כי המשנה ליועמ"ש ארז קמניץ איפשר לרב שיניין להמשיך בתפקידו לעוד 4 שנים עד לגיל 85 וכעת כאמור, התקנות יביאו לסיום תפקידו עוד קודם לכן.

עוד ארבעה רבנים שהיו אמורים להמשיך בתפקידם ויסיימו אותו בשנים הקרובות בעקבות שינוי התקנות, הם ארבעת הרבנים שמונו קודם 1974 ומשרתם הייתה לכל החיים, אך כעת הם ייאלצו לעזוב את תפקידם בהגיעם לגיל שמונים. כך לדוגמה רבה של מזכרת בתיה הרב אפרים זלמנוביץ שיסיים בעוד 7 שנים, רבה של מגדל העמק הרב יצחק דוד גרוסמן יסיים בעוד 6 שנים, רבה של כפר יונה הרב עוזי שוויצה יסיים גם כן בעוד שש שנים, ורב מועצת אזור הרב אברהם רוזנטל שיסיים בעוד שלוש שנים.

רבני ערים מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד