כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לא רק דלק, מוסך וחלפים

הטירוף נמשך: האוצר אישר העלאת מחירי ביטוח החובה לרכב

לאחר שטיפולים, חלפים ותעריפי ביטוח המקיף לרכב התייקרו, כעת הגיע תורו של ביטוח החובה לזנק אף הוא. המהלך מאושר ע"י האוצר כשרק לפני תקופה קצרה התנגדו לו נחרצות

הטירוף נמשך: האוצר אישר העלאת מחירי ביטוח החובה לרכב
רכבים, אילוסטרציה צילום: pixabay

תעריפי ביטוח החובה לרכב יתייקרו בשיעור של 5% כך הודיעו חברות הביטוח. ביטוח החובה נועד לכסות את נזקי הגוף הנגרמים מתאונות של נהגים ונוסעים.

חברות הביטוח תולות את ייקור התעריפים מהסיבה של גידול עלות הטיפול בנפגעי תאונות דרכים ובפסיקת בתי המשפט לשלם לנפגעים פיצויים גדולים יותר. גורם נוסף לכך הוא שינוי שיטת ההתחשבות מול קופות החולים. בעבר הוצאות הטיפול בנפגעי תאונות דרכים הועמסו על הקופות, אך בעקבות השינוי מלפני כמה שבועות חברות הביטוח החלו לממן את עלויות הטיפול בעצמן. 

אך זה בהחלט לא רק ביטוח החובה. ההתייקרות מגיעה במקביל לעליית תעריפי הביטוח המקיף בימים האחרונים, וכמובן גם לכך ישנו תירוץ מספק בדמות זינוק בהיקף גניבות כלי הרכב (בייחוד בינואר 2022). העלייה בגניבות נובעת מהצורך הדחוף להשיג חלקי חילוף משומשים, שחלק מהמוסכים משתמשים בהם לתיקון מכוניות בשל המחסור החריף בחלקי חילוף חדשים.

בתקופת הקורונה אילץ האוצר את מנהלי חברות הביטוח להקפיא את העלאת תעריפי הביטוח, ובמקרים מסוימים אף להפחיתם. הסיבה לכך הייתה הירידה החדה בהיקף השימוש בכלי רכב ובמקביל הירידה בגניבות. אולם בשבועות האחרונים לצערם הגדול של צרכני הרכב, מגמה זו השתנתה לחלוטין כפי שאנו עדים בימים האחרונים.

 

ביטוח רכב התייקרות יוקר המחיה ביטוח מקיף ביטוח חובה משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד