י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרשת הריגול החמורה

מנכ"ל NSO בצעד דרמטי: "הפרה בוטה של ההסכם"

מנכ"ל NSO שיגר הבוקר מכתב לעובדיו בו הבהיר כי החברה השעתה את המערכת שבשימוש משטרת ישראל עד לתום הבדיקה. הוא אף קרא להקים ועדת חקירה: "הפרה בוטה של ההסכם ושל תנאי הרישיון שניתנו להם"

מנכ"ל NSO בצעד דרמטי: "הפרה בוטה של ההסכם"
חברת NSO צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע סערת הענק בעקבות החשיפה כי המשטרה בצעה האזנות סתר והתקינה תוכנות ריגול על שורה של אישי ציבור בכירים וזאת בניגוד לחוק, מנכ"ל חברת NSO, החברה שהתוכנה שפתחה עומדת במרכז הסערה בארץ ובעולם, הגיב היום (שלישי) לפרסומים והבהיר כי החברה תשתף פעולה עם כל חקירה בעניין.

במכתב ששיגר הבוקר (שלישי) מנכ"ל חברת NSO, שלו חוליו, לכלל עובדי החברה ופורסם ב'חדשות 13' הוא הבהיר כי ההנהלה השעתה את המערכת שבשימוש משטרת ישראל עד לתום הבדיקה וקרא להקים ועדת חקירה חיצונית.

"אם הדברים נכונים הם מטרידים, מקוממים ואסור שיקרו במדינה דמוקרטית", כתב מנכ"ל NSO. "ברמת החברה, אם הדברים הללו נכונים מדובר בהתנהלות לא תקינה ולא חוקית של משטרת ישראל, וכמובן התנהלות אשר מהווה הפרה בוטה של ההסכם ושל תנאי הרישיון שניתנו להם".

עוד הוא כתב כי "מערכות מהסוג הזה צריכות לשמש אך ורק למניעה של פשעים חמורים וטרור, וזאת הסיבה היחידה שמשטרה חייבת כלים כאלה, כל שימוש אחר בהם הוא לא מתקבל על הדעת, לא דמוקרטי, לא חוקי, ומפר את האמון הבסיסי שניתן לרשויות החוק. כבר כשהחלו פרסומים בדבר מקרים בהם לכאורה נעשה שימוש חריג בטכנולוגיות פנינו למשרד המשפטים והתחייבנו כי נסייע ככל הנדרש בחקירה ובבדיקת העובדות, כמו כן ביקשנו כי ינחו אותנו, לאור ממצאי הבדיקה שלהם, כיצד לנהוג בהמשך בעניין זה".

פגסוס משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד