י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אילון כסיף: "לא זכאים לדרכון פורטוגלי? קחו ויזה לפורטוגל"

לא כולם זכאים לאזרחות פורטוגלית עבור מגורשי ספרד, אבל זה לא אומר שאין אפשרויות נוספות. אילון כסיף, בעל חברת קמפוס פאס, מסביר אילו ויזות ניתן לקבל בפורטוגל ומהן הזכויות הנגזרות מהן - ויזת תייר לפורטוגל

אילון כסיף: "לא זכאים לדרכון פורטוגלי? קחו ויזה לפורטוגל"
דרכון פורוטוגלי צילום: unsplash

זוהי הוויזה הבסיסית והמהירה ביותר, המאפשרת לטייל בפורטוגל אך לא לצרכים אחרים כגון עבודה, לימודים או מגורים. נכון להיום ישראלים יכולים לקבל ויזת תייר אוטומטית ל-90 יום מרגע כניסתם לפורטוגל, אך כל זה עומד להשתנות בזמן הקרוב.

החל משנת 2023 תופעל שיטה חדשה לסינון הנכנסים לפורטוגל (ולאירופה בכלל), באמצעות אישור ביטחוני הנקרא ETIAS. מדובר בטופס מקוון שממלאים תוך כמה דקות, משלמים אגרה של 8 אירו וממתינים לתשובה שניתנת בדרך כלל תוך 24 עד 48 שעות. רוב המבקשים מאושרים לקבלת ויזת תייר, אלא אם מתגלה משהו חריג במצבם.

יש לזכור שוויזת תייר מאפשרת אך ורק לטייל - ואינה מקנה זכויות נוספות מעבר לכך.

ויזת זהב לפורטוגל

"מי שלא עומד בתנאים לקבלת אזרחות פורטוגלית כצאצא למגורשי ספרד, יכול להכניס רגל בדלת גם בדרכים נוספות" - אומר אילון כסיף, הבעלים של חברת קמפוס פאס, המסייעת בהוצאת אזרחות פורטוגלית-אירופאית. לדוגמה, פורטוגל מאפשרת לכל אחד שמשקיע כספים במדינה - לקבל ויזת זהב (Golden Visa).

בניגוד לוויזה רגילה, המהווה אך ורק אשרת שהייה, ויזת זהב מקנה גם זכויות נוספות בפורטוגל: מעבר חופשי בין כל מדינות האיחוד האירופי, אפשרות לעבוד באופן חוקי בפורטוגל, לימודים, מגורים ועוד. כמו כן, מי שמחזיק בגולדן ויזה במשך 5 שנים, וכן התגורר בפורטוגל במשך תקופה המצוינת בדרישות החוק, זכאי לקבל אזרחות פורטוגלית מלאה בתום 5 השנים.

אומנם מדובר בסכומי כסף לא מבוטלים, של כמה מאות אלפי אירו, אבל מי שהממון נמצא באמתחתו - לא יתקשה להשקיע בפורטוגל, באחת האפשרויות הפתוחות בפני משקיעים זרים: רכישת נכס בשווי חצי מיליון אירו ומעלה; שיפוץ נכס בן 30 שנה לפחות ב-350,000 אירו ומעלה; הקמת עסק או חברה שיוצרים לפחות 10 מקומות עבודה במדינה; השקעה במחקר ופיתוח בסך חצי מיליון אירו ומעלה; וכן השקעות פיננסיות שונות.

מומלץ להתעדכן אצל אנשי המקצוע בתחום, מפני שהסכומים הדרושים להשקעה עשויים להשתנות.

ויזה ירוקה לפורטוגל

חלופה נוספת לגולדן ויזה - היא ויזה ירוקה לפורטוגל (Green Visa). בדומה לוויזת זהב, גם הוויזה הירוקה היא למעשה ויזת משקיעים, במטרה לעודד הגירה והשקעות זרות בפורטוגל. כדי לקבל גרין ויזה לפורטוגל יש להשקיע במיזמים ירוקים להגנה ולשמירה על הסביבה: אנרגיה מתחדשת ללא פחמן, חקלאות אורגנית, תיירות אקולוגית וכן מגוון נוסף של פרויקטים סביבתיים.

פורטוגל רוצה להפוך למדינה ירוקה המתבססת על כלכלה מעגלית ללא תלות בפחמן, והוויזה הירוקה מיועדת למשוך השקעות בדיוק בתחומים אלו. לפיכך כל מי שישקיע חצי מיליון אירו ומעלה במיזמים ירוקים / סביבתיים, יקבל ויזת תושב למשך 5 שנים.

החוק הוא פרי תכנונה של המפלגה הירוקה בפורטוגל - People Animals Nature, בראשותו של אנדרה סילבה. בסיום 5 שנות השקעה ניתן לבקש מעמד תושב, ולאחר שנה נוספת במעמד של תושב - ניתן לבקש אזרחות פורטוגלית מלאה.

ויזת הכנסה פסיבית D7

מה קורה אם אין לכם את סכומי הכסף הדרושים לקבלת ויזת זהב או ויזה ירוקה? אופציה נוספת העומדת בפניכם נקראת "ויזת הכנסה פסיבית" - או בקיצור ויזת D7. מטרתה היא למשוך זרים ובעלי ממון לפורטוגל, כדי להיטיב עם כלכלת המדינה.

ויזה D7, שנכנסה לתוקף ב-2007, מאפשרת לכל אחד שאינו תושב האיחוד האירופי לקבל מעמד של תושבות בפורטוגל - בהתבסס על הכנסותיו הפסיביות. מה הכוונה במונח "הכנסה פסיבית"? החוק בפורטוגל מגדיר כמה אפשרויות: פנסיה, שכר דירה על נכס בבעלותכם, תשואה מהשקעה פיננסית או כל הכנסה פסיבית אחרת.

ההכנסה המינימלית הנדרשת לקבלת ויזה D7 עומדת כיום על 8,460 אירו בשנה (31,076 שקל בשנה), פלוס מחצית מהסכום הזה עבור בן/בת הזוג וכן 30% עבור כל ילד בחזקתכם. כמו כן, בניגוד לוויזות אחרות שבדרך כלל מוגבלות מעצם קיומן - ויזת D7 לא מגבילה אתכם מלעסוק בתחום מקצועי כלשהו בפורטוגל. בנוסף אתם רשאים לקבל מעבר חופשי בין מדינות שנגן באירופה.

ברגע שקיבלתם ויזת D7 יש לכם אישור שהייה בפורטוגל למשך שנה. לאחר מכן ניתן לחדש בכל פעם למשך שנתיים רצופות. לאחר 5 שנות תושבות בפורטוגל, תוכלו להגיש בקשה לתושבות קבע. ברגע שאתם מוכרים כתושבי פורטוגל, אתם זכאים לחלק ניכר מהזכויות הניתנות לתושבי המדינה - שירותי בריאות, שירותי חינוך, עיסוק במגוון מקצועות כעצמאים וכן שירותי משפט. בנוסף אתם זכאים גם לאיחוד משפחות בהתאם לתנאים הקבועים בחוק.

רגע לפני סיום

יש עוד כמה סוגים נוספים של ויזות בפורטוגל, כגון ויזת לימודים או ויזת עבודה; אבל הבאנו כאן את הסוגים העיקריים והאפקטיביים ביותר לכל מי שרוצה לעשות רילוקיישן לפורטוגל ולהתחיל שם את חייו. מכל הסוגים שתוארו כאן, ויזת D7 היא בהחלט הקלה ביותר למימוש - ובייחוד בהתחשב בכך שהסכומים החודשיים הדרושים נמוכים מאוד במונחים ישראלים.

דרכון פורוטוגלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד