י"ד תמוז התשפ"ד
20.07.2024
הציבור גובה מחיר

המחאה הצרכנית: הפסדים של מיליונים לחברת אסם

מכירות הפסטה של אסם ירדו בשבוע שעבר באופן דרמטי ונתח השוק של החברה בקטגוריה צנח, וע"פ החישובים רק בתחום הפסטות ירדו המכירות של החברה ב-380 אלף שקלים, לא כולל את שאר המוצרים שמשווקת החברה שספגו ירידה חדה ג"כ

המחאה הצרכנית: הפסדים של מיליונים לחברת אסם
פסטה של אסם צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הפסדים של מיליוני שקלים לחברת אסם. בשבוע שעבר דיווחו חלק מרשתות השיווק כי חלה ירידה של 50% בקניית מוצרי הפסטה של 'אסם' כתוצאה מחרם הצרכנים, היום דווח ב- "n12" כי רק בתחום הפסטות ירדו המכירות של חברת אסם בכ-380 אלף שקלים.

בשבוע שקדם למחאה הציבורית הסתכמו מכירות החברה ב-66.7 מיליון שקלים, בשבוע האחרון של ינואר הסתכמו המכירות ב-64.5 מיליון שקלים. ניתן לראות ירידה כללית של ביקוש למוצרי החברה שהובילה להפסדים של לא פחות מ-2.2 מיליון שקלים.

כפי שניתן לראות זה אכן לא רק "פסטה". הצרכנים שהצטרפו ל"מחאה הפסטה" החרימו שלל מוצרים נוספים של החברה.

הקוסקוס למשל ירד מ-39.9% ל-34.8% בשבוע האחרון, מ-520 אלף שקלים ל-440 אלף שקלים; הבייגלה ירד מ-30.1% בשבוע הקודם ל-28.9% בשבוע האחרון, מ-1.14 מיליון ל-1.07 מיליון שקלים; ופירורי לחם ירדו מ-31.7% ל-27.4%, מ-690 אלף שקלים ל-590 אלף. גם הפתיתים ירדו מ-81.2% ל-75.7%, -1.23 מיליון ל-1.10 שקלים.

כזכור, בעקבות הודעת חברת אסם כי תייקר את מוצריה, החל מאבק שבא לידי ביטוי בחרם צרכני שתפס תאוצה ברשתות החברתיות כנגד מוצרי החברה, ובעקבות החרם התקפלה החברה והודיעה כי תבטל את עליית המחירים לצרכן.

 

 

מחאה חברתית יוקר המחיה אסם חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד