ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
היקף הריגול בתיקי נתניהו

בפרקליטות ביקשו דחייה נוספת מבית המשפט

בעקבות החשיפה כי המשטרה הפעילה תוכנות ריגול באופן לא חוקי על עדים בתיקי נתניהו, הפרקליטות ביקשה מהמדינה דחייה בתשובה שהייתה אמורה לתת היום לבית המשפט לגבי היקף הריגול שנעשה בתיקים והאם הוא זיהם את החקירה עצמה

בפרקליטות ביקשו דחייה נוספת מבית המשפט
נתניהו בבית המשפט צילום: אמיל סלמן/פול

חשיפת הריגול הלא חוקי בתיקי נתניהו ממשיכה לעורר סערה ואף מביאה לדחייה במשפטו של נתניהו. לאחר שהדיון במשפט שהיה אמור להיערך הבוקר (שלישי) נדחה בעקבות הפרסומים, בפרקליטות ביקשו לבטל גם את הדיון שאמור להתקיים מחר בבית המשפט המחוזי בירושלים.

דחייה נוספת ביקשה הפרקליטות בתשובה שהיא אמורה הייתה להביא עד היום בצהריים לבית המשפט לגבי היקף הריגול נגד עדים בתיקי נתניהו. בית המשפט נעתר לשתי הבקשות.

השימוש של משטרת ישראל בתוכנת הריגול של NSO לא היה אמצעי שנעשה בו שימוש "מקומי", אלא אחד הכלים השמישים ביותר בידי המשטרה לאיסוף מודיעין - כך דווח אמש (שני) ב"כלכליסט". לטענתם התוכנה הותקנה במכשירים ניידים של פוליטיקאים, אנשי עסקים בכירים, מנכ"לי משרדים ממשלתיים, ראשי ערים, מנהלי חברות ענק, עיתונאים, מארגני מחאות שונות ואף במכשירו של אבנר נתניהו בנו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו.

לפי כלכליסט, במשטרה החליטו להתחקות אחר מכשירו של אבנר מכיוון שחשדו כי לעתים אשת ראש הממשלה משתמשת בו לצרכים אישיים. עוד עולה מהתחקיר כי גם המכשירים הניידים של יועצי התקשורת של נתניהו, טופז לוק ויונתן אוריך, הודבקו בתוכנה. מסתמן כי בסיגינט צותתו גם לטלפון הנייד של איריס אלוביץ', אשתו של שאול אלוביץ' ואחת הנאשמות בתיקי נתניהו.

למרות התנערות המשטרה, נראה כי אנשי צוות המבצעים מיוחדים בחטיבת הסייבר־סיגינט המשטרתית חודרים במשך שנים באופן סמוי וללא צווים מבית המשפט לטלפונים של אזרחים, ומשתלטים עליהם ללא היתר בחוק. לאנליסטים ביחידת הסייבר־סיגינט המשטרתית נאמר לפי התחקיר כי מטרתם היא לאסוף מודיעין מוקדם בשל "חשש לפגיעה בסדר הציבורי".

משפטו של בנימין נתניהו פגסוס ריגול משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד