י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ממשלת הסתה

ימינה מצטרפת לליברמן: החרדים אשמים בהתייקרות

חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה חיזק את דבריו הקשים אמש של שר האוצר ליברמן שהאשים את החרדים ביוקר המחייה. לדבריו, "רק 48% מהגברים החרדים עובדים - לעומת 87% אחוזים מהגברים היהודיים שאינם חרדים" | כלפון מכחיש: "מעולם לא טענתי שהחרדים אשמים"

ימינה מצטרפת לליברמן: החרדים אשמים בהתייקרות
יום טוב כלפון במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האמירה האנטישמית אמש (שני) של שר האוצר אביגדור ליברמן על כך שיוקר המחייה בישראל נובע מחוסר התעסוקה של הגברים החרדים, מקבל גיבוי מימינה. נציג הסיעה חבר הכנסת יום טוב כלפון אומר היום דברים דומים לאלו של ליברמן ומאשים את החרדים לצד הערבים בבעיה הכלכלית של המדינה.

בדיון בוועדת חוץ וביטחון בנושא חוק הגיוס, בו ימינה מציגה הישג להורדת גיל הפטור לגיל 21 למשך שנתיים, לדברי ראש הממשלה נפתלי בנט כדי לעודד יציאה לתעסוקה, בירך נציגו בכנסת ח"כ כלפון.

לדברי כלפון: "יש דיונים בימים האחרונים סביב יוקר המחייה" לדבריו הבעיה נובעת מכך "שרק 48% מהגברים החרדים עובדים - לעומת 87% אחוזים מהגברים היהודיים שאינם חרדים. המספרים מדברים בעד עצמם".

"הפער הזה עצום", טען כלפון, שהוסיף, "אנחנו לא רוצים לגדל פה דורות על גבי דורות של אנשים עניים שלא מצטרפים לשוק העבודה". כלפון מתעלם מהמצוקה של החרדים שסובלים מאפליה. בדבריו ציין כי "אולי הבעיה הכלכלית מספר אחת או מספר שתיים יחד בני מיעוטים מהאוכלוסייה הערבית - זה אוכלוסיות שלמות שלא עובדות", רמז כלפון לציבור החרדי.

חבר הכנסת יוסי טייב מסיעת ש"ס הגיב לדברי כלפון ותקף: "הבעיה הכלכלית הגדולה של המדינה היא שאתה חלק ממשלת שיסוי ושנאה שקמה בזכות נזיד עדשים של 53 מיליארד ש"ח מתקציב המדינה למפלגת האחים המוסלמים במקום להשתמש בתקציב זה לטיפול ביוקר המחייה, בנכים, בקשישים, בעצמאיים, בקריסת בתי החולים. כלפון, פשוט בושה שאתה חלק מהקואליציה ההזויה הזו".

חה"כ יום טוב כלפון מסר בתגובה: "בניגוד לפרסום אבהיר למען הסר ספק שמעולם לא טענתי שהחרדים אשמים בהתייקרויות במשק אלא כן אמרתי שצריך לעודד את שילובם בתעסוקה - ולכן חוק הגיוס הנותן להם פטור מגיל 21 הוא חוק טוב לחרדים".

יום טוב חי כלפון יוקר המחיה אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד