כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
צפו בתיעוד מסכם

"כי נמכרנו אני ועמי": רשמי הוד מהכינוס ההיסטורי "אלף הרבנים"

הרב יהודה חזן מקורבם של גדולי ישראל שהיה שותף לארגון כינוס הרבנים הגדול בבנייני האומה חיזוק מעמדה של הרבנות הראשית נגד החלטות הממשלה מסכם בטור מיוחד את הכינוס "רפורמת הגיור חופפת על ראשינו, אין זו עוד גזירה, שערי העם היהודי ח"ו יכולים להיפתח לכל טמא, זוהי סכנת התבוללות ח"ו על המשך קיומנו כיהודים". 

"כי נמכרנו אני ועמי": רשמי הוד מהכינוס ההיסטורי "אלף הרבנים"
הרב יהודה חזן צילום: באדיבות המצלם

שאי סביב עינייך וראי כולם נקבצו ובאו לך..

לא היה זה עוד כנס, או עוד קריאת עצרת...

כל הדרכים המובילות לירושלים בואכה בניני האומה.. מולאו בנהרות, נהרות של תורה...

גדולי ישראל, ראשי ישיבות, רבני ערים, דיינים, מכל הזרמים, כולם הגיעו לשם לבוא ולזעוק את הזעקה הגדולה, "כי נמכרנו אני ועמי".

רפורמת הגיור חופפת על ראשינו, אין זו עוד גזירה, שערי העם היהודי ח"ו יכולים להיפתח לכל טמא, זוהי סכנת התבוללות ח"ו על המשך קיומנו כיהודים.

מחזות רבים ראינו וחווינו, אבל כעין זה עוד לא היה בימינו. מכתבם של נשיא המועצת מרן הגר"ש כהן ומרן הגר"ח קנייבסקי לחיזוק המעמד האדיר נקראים בפתחו של הכינוס.

נשיא ביה"ד הגדול הגר"ד לאו מי שמדיר שינה מעיניו מהכרזה המסוכנת של גורמי הממשל, באמצעו של שולחן הנשיאות, כשעל ידו הראשונים לציון הגרש"מ עמאר והגר"י יוסף, ומאות גדולי התורה,

גדולי ראשי הישיבות החרדים, לצד רבני הציונות הדתית, הגר"י כהן ר"י יקירי ירושלים וחבר המועצת הגר"מ מאיה, לצד הגר"צ טאו ר"י הר המור, הגר"נ נוסבוים ר"י חיי משה והגר"מ בן שמעון רבה של ב"ב, לצד הגר"י שפירא ר"י מרכז הרב, הגר"י אזרחי ר"י מיר והאדמו"ר מקרלין לצד הגר"י ירוסלבסקי מגדולי רבני חב"ד, המקובל הגר"ב שמואלי והגר"ב שרגא ראב"ד ירושלים לצד הגר"ש אליהו רבה של צפת.

זה כנס אחדות היסטורי שכדוגמתו עוד לא היה. במשך כארבע שעות עזבו גדולי התורה את גמרתם וסדר לימודם האהוב עליהם, מצפון ומדרום, ממזרח וממערב, כולם הגיעו, זקני הדור שטרחו במסירות נפשם לצעוד צעד אחר צעד במסירות רבה על מנת ליטול חלק ולהכריז קבל עם ועדה, "מי לה' אלי".

את תחילתו של הכינוס פתח הגאון הרב זמיר כהן ר"י אבני נזר ונשיא הידברות שזעק יחד בתפילה שתיקן מרן הגר"ש כהן "ותצילנו מכל מבקשי הריסת הדת ופגיעה בטהרת וקדושת ישראל, עד מתי רשעים יעלוזו.. עד מתי". זעקו גדולי ישראל בתפילה ובצפייה לגאולה.

זהו כשלעצמו דבר נדיר, כשנשיא מועצת יחד עם כלל גדולי ישראל מתקנים תפילה מיוחדת לאמרה בפתיחת ההיכל נוכח המצב. דבר שלא היה בהיסטוריה.

בעיצומו של הכינוס, הרב הראשי הגר"ד לאו הידוע במתיקות לשונו המעוררת השראה מיוחדת, יוצא מגדרו וזועק מנהמת ליבו להעמיד דת על תילה ופורר את השקרים שאוחזים בהם אותם אלה המנסים להכניס רוח זרה למחוזותינו בטענות של שורשים מהרבנות הראשית בעבר, אשר אין להם בסיס כלל ועיקר.

"שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד", זעקו אלף הרבנים כאחד במלכותו של השם יתברך בעולם, והכריזו בקול גדול "זאת התורה לא תהא מוחלפת".

כינוס "אלף הרבנים" כך הוא נקרא בפי כל, כבימים ההם בזמן הזה, מגזירתו של המן הרשע, זכה הוא כי בני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ועל כך כתב רבי ניסים גאון דלכן אין אנו אומרים ארור המן ובניו, משום דבני בניו למדו תורה, והוסיף על כך הקדושת לוי זיע"א, דע"י גזירות המן, עם ישראל יתחזק, ונתגדל שמו של הקב"ה בעולם, ולכן זכה לכך דבני בניו ילמדו תורה. אותם אלה המנסים ח"ו לעקור את התורה, אין ספק שזכות היא לכם על מחזה אחדות שכזה שטרם נראה במחזותינו, אבל זהו הזמן, וזהו העת, הרימו ידיכם, אל תגעו במשיחי.

הכותב הינו מקורבם של גדולי ישראל וממארגני הכינוס ההיסטורי

הרב יהודה חזן כינוס רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד