י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תוקף במליאה

ח"כ פרוש: שר התקשורת מנסה לפגוע בנו. צפו

חה"כ מאיר פרוש במליאת הכנסת: "מבקר המדינה מתריע נגד פלאפונים עם תכנים לא כשרים ושר התקשורת מנסה לפגוע בנו". צפו בדבריו

ח"כ פרוש: שר התקשורת מנסה לפגוע בנו. צפו
מאיר פרוש צילום: ערוץ כנסת

במהלך דיון בכנסת, בחר ח"כ מאיר פרוש לפנות לשר התקשורת ולמחות בפניו על התנהלותו בכל הקשור לביטול הקומה הכשרה, כאשר רק אתמול (שני) פורסם דו"ח של מבקר המדינה שמתריע על ההשפעה הפוגענית בחינוך של ילדים חילונים, בעקבות היעדר סינון בטכנולוגיה.

את דבריו פתח ואמר, "זו הזדמנות עבורי לומר דברים באוזניו של שר התקשורת, שלשום הוא הזמין את העיתונאים החרדים, ודיבר על ההשקפה והאמונה שלו ועל מה שהוא חושב לעשות בקומה הכשרה.

והנה בדו"ח מבקר המדינה נאמר, היעדר מדיניות לאומית להגנה על ילדים ובני נוער ברשת; היעדר תמונת מצב על היקף הפשיעה במרחב המקוון, פערים בפעולות מוקד 105 בהיבט האזרחי והאכפתי, ופערים בטיפול תחנות המשטרה בעבירות המבוצעות במרחב המקוון - אלו חלק מהליקויים שעליהם מצביע מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בדו"ח מיוחד בנושא "הגנה על קטינים במרחב המקוון".

עוד נכתב בדו״ח מבקר המדינה בפרק העוסק במשרד החינוך, כי המשרד לא יצר ברמות המטה ובתי הספר תשתית חינוכית הנותנת מענה מספק להיבטים השונים של התנהלות מיטבית ברשת. בנוגע למטה משרד החינוך הועלו ליקויים בנוגע להסדרת מעמדו האסטרטגי המתועדף של הנושא, רתימת כל יחידות מטה המשרד שלהן אחריות להיבטים של פיתוחו והטמעתו, עדכון הנהלים והתוכניות והמעקב אחר יישומן.

אני שואל כאן את שר התקשורת, כאשר עומדים לפניך נציגי ציבור, רבנים, ופונים אליך ומבקשים, תשמור לנו על הקומה הכשרה שמאפשרת לנו לשמור על ילדים שצריכים לעיתים טלפון נייד, שהוא יהיה מסונן, שהוא יהיה מבלי היכולת שיהיה אפשר להעביר דרכו כל מיני תכנים שהם פוגעים בחינוך שאנחנו מאמינים בו, ואתה טוען שלך יש אג'נדה, ואתה יודע בדיוק מה לעשות, איך לחנך איך לשמור, כאשר יש רבנים שמתחננים אליך שלא תשנה את הדרך, תאפשר לנו לשמור על מה שאנחנו שומרים במשך שנים".

מדובר על מאות אלפים של מכשירי טלפון שמבקשים להיות עם טלפון כשר, מכיוון שהוא מסנן את הדברים המסוימים שאנחנו לא רוצים לראות".

עוד הוסיף, מבקר המדינה בחן גם את נושא סינון התכנים הפוגעניים החינמי, הוראות החוק מחייבות את ספקיות הגישה לאינטרנט ליידע את מנוייהן על אודות קיומם של אתרים ותכנים פוגעניים, ולהציע להם שירות סינון ללא עלות. פיקוח שערך משרד התקשורת העלה כי במרבית המקרים (80% -100% ) החברות לא עשו זאת. בנוסף, סקר שערך משרד מבקר המדינה בקרב הורים ביולי 2021 העלה כי כשליש מההורים אינם מכירים את השירות האמור של החברות. אתה יכול לקרוא את כל החומר, אבל עברתי עליו מלמעלה וזה החלק הכי מעניין".

את דבריו סיים פרוש, "אז איך אתה, שר התקשורת, לוקח על הכתפיים שלך להביא בכוח לציבור החרדי, לילדים שלו, לנוער שלו, פלאפון מהסוג הזה שלא נוכל לשמור על התכנים הלא כשרים שיגיעו לפלאפונים".

מאיר פרוש מבקר המדינה הקומה הכשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד