ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מסכים למשא ומתן

נסראללה מאיים: "אם ישראל תתקוף את איראן, תהיה תגובה קשה"

מזכ"ל חיזבאללה מבטיח להתייצב לצידה של איראן "אם ישראל תתקוף את מתקני הגרעין". לדבריו, "תהיה תגובה ישירה מצד איראן והיא תהיה תגובה קשה. הישראלים יודעים את זה ולכן רוב הדרג הביטחוני והצבאי מתנגד לפעולה כזו"

נסראללה מאיים: "אם ישראל תתקוף את איראן, תהיה תגובה קשה"
חסן נסראללה צילום: צילומסך

חסן ‏נסראללה, מנהיג חיזבאללה, התראיין הערב (שלישי) לתקשורת האיראנית וכרגיל איים על ישראל, "אני לא סבור שארצות הברית בממשל הנוכחי תפתח במלחמה נגד איראן" אמר נסראללה. "זה לא בראש סדר העדיפויות שלה". ואיים, "כמו שאמרתי בעבר, מלחמה שכזאת תבעיר את כל האזור. לגבי ישראל, בעלי הברית שלה במפרץ לא יועילו בכלום והאיומים הישראליים לתקוף את מתקני הגרעין הם רק כדי להלך אימים".

‏לדברי נסראללה, "אם ישראל תתקוף את מתקני הגרעין, תהיה תגובה ישירה מצד איראן והיא תהיה תגובה קשה. הישראלים יודעים את זה ולכן רוב הדרג הביטחוני והצבאי מתנגד לפעולה כזו. לגבי "ציר ההתנגדות" (הפרוקסי של איראן באזור שחיזבאללה חלק ממנו), הוא יחליט להגיב בהתאם לנסיבות". את הדברים הביא רועי קייס ב'כאן חדשות'.

‏נסראללה אומר בריאיון לערוץ אל-עאלם האיראני כי כדי לחסל את היכולת הרקטית של חיזבאללה ישראל לא זקוקה לפעולה צבאית, אלא למלחמה, ואמירה מעניינת על מערך ההגנה האווירית של הארגון: "מאז שהתחלנו להפעילו לפני שנתיים הוא מניב תוצאות מצוינות. יש ירידה משמעותית בפעילות הישראלית בשמי לבנון".

"המל"טים היו מגיעים לשם באופן יומי, כעת עובר חודש חודשיים שלא מגיע מל"ט אחד. אין לזה אח ורע מאז שהתחילה ישראל לשלוח מל"טים ללבנון", אמר. עוד אמר נסראללה, בהתייחסו למשא ומתן לרישום הגבולות עם ישראל, כי חיזבאללה לא מתערב ברישום הגבולות, וכי הארגון לא ניהל דיון פנימי לגבי הסוגייה, וכי כל תוצאה שתתקבל מבחינת הצד הלבנוני - חיזבאללה יקבל זאת גם כן.

עוד אמר נסראללה כי הוא מעוניין שהמו"מ ישיג ללבנון שטח גדול ככל הניתן בים, אך במקביל אמר כי חיזבאללה מתנגד לכל רמז של נרמול היחסים עם ישראל או שיתוף פעולה עמה בכל תחום שהוא.

חסן נסראללה עימות איראן ישראל לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד