י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שתי סברות רווחות

מה קורה פה? מתוך 280 יישובים, שלושה בלבד כתומים: שניים חרדים

נתוני התחלואה של 280 יישובים בישראל, מוצגים באתר משרד הבריאות | 277 מתוכם, אדומים לגמרי ו-3 בלבד בצבע הכתום | הפלא: שניים מתוך השלושה הם יישובים חרדיים, מה הפשר לנתון? 

מה קורה פה? מתוך 280 יישובים, שלושה בלבד כתומים: שניים חרדים
אילוסטרציה צילום: unsplash

מאז הגיח לחיינו לפני כחודשיים וחצי (בסוף חודש נובמבר), צבע וריאנט האומיקרון במהירות הבזק את יישובי ישראל בצבע אדום בוהק - במודל הרמזור של משרד הבריאות. 

נכון להערב (שלישי), מתוך 280 יישובים בישראל, אשר מונים למעלה מ-2,000 תושבים, ומדדי התחלואה בהם מוצגים באתר משרד הבריאות, ישנם 3 יישובים בלבד שצבעם היומי אינו אדום, כלומר שהתחלואה בהם נמוכה משאר יישובי ישראל. 

מתוך שלושת היישובים האמורים, שנצבעו בכתום בלבד, שניים - למרבה הפלא, יש שיאמרו - הם היישובים החרדיים, ביתר ומודיעין עילית. כאשר ביתר עילית מקבלת ציון יומי של 6.4, ומודיעין עילית בציון מעט פחות טוב של 7. לעומתם, שאר היישובים כאמור - אדומים ומקבלים ציון שלילי של 8 ומעלה, למעט היישוב הבדואי, 'קודייראת א-צאנע', שגם הוא בדומה ליישובים החרדיים נצבע בכתום. 

שלושת הישובים שבתחתית רשימת 280 הישובים בארץ. 

הסברה הרווחת במשרד הבריאות - לפשר חריגותם מהצבע האדום, של שלושת היישובים האמורים, היא, כי תושביהם אינם מבצעים די בדיקות רשמיות (PCR או אנטיגן מוסדי), וכך הנתונים אודות התחלואה האמיתית ביישובים אלה אינם מדווחים למשרד. 

סברה נוספת היא, כי מספר המחלימים בקרב תושביהם - הוא גבוה במיוחד, מה שמסביר כעת מדוע נתוני התחלואה נמוכים כ"כ. נימוק לסברה זו, ניתן ללמוד מהאחוז הנמוך יחסית, של בדיקות האנטיגן וה-PCR ששבו חיוביות ביישובים אלה, ביממה החולפת. 

אמש, קיים פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, תדרוך לעיתונאים, בו השיב לשאלת 'בחדרי חרדים', מדוע לדעתו מספר המאומתים בקרב הציבור החרדי נמוך יחסית, וקבע: "על פי הנתונים שלנו, כמות הבדיקות המדווחות במגזר החרדי - נמוכה יותר מהמגזר הערבי והכללי". 

"בחברה החרדית יש פחות ביצוע בדיקות. מנסים להנגיש אותן יותר", אמר זרקא, שהוסיף לסיום: "נעודד את האוכלוסייה להיבדק מתי שיש חשש". 

קורונה אומיקרון משרד הבריאות ביתר עילית מודיעין עילית סלמאן זרקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד