כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אדם עם נשק גרעיני – ובלי חברים"

בשיחות סגורות: כך לעג ביידן לפוטין, ג'ונסון, מקרון ושולץ

בפגישה עם חברי המועצה לביטחון לאומי אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי הקנצלר החדש של גרמניה הוא לא "אנגלה מרקל", ראש ממשלת בריטניה מתנהג ב"סערה", נשיא צרפת מנסה לחזק את מעמדו על חשבון אחרים ונשיא רוסיה פוטין הוא "אדם עם כלי נשק גרעיניים – ובלי חברים"

בשיחות סגורות: כך לעג ביידן לפוטין, ג'ונסון, מקרון ושולץ
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הביע בשיחות סגורות, מורת רוח מהמנהיגים המערביים שאיתם הוא מנסה לפתור את המשבר בין רוסיה לאוקראינה. זאת, למרות שבחודשים האחרונים מנסה ביידן לחזק את היחסים עם מנהיגי המערב.

על פי דיווח ברשת NBC, למרות שגורמים בממשל ביידן טוענים כי שיתוף הפעולה בין ארה"ב לבעלות הברית שלה הדוק יותר ממה שהיה רק לפני שבועות ספורים - לפי גורמים אחרים שלקחו חלק בשיחות הסגורות עם ביידן, נשיא ארה"ב אמר שאולף שולץ - הקנצלר החדש של גרמניה - "הוא לא אנגלה מרקל".

ביידן אמר זאת בפגישה שהתקיימה לאחרונה עם חברי המועצה לביטחון לאומי. הוא ציין את חוסר היכולת של שולץ לאחד את בעלות הברית במערב לנוכח האיום הרוסי. בכיר בממשל ביידן שהשתתף בשיחה אמר כי ביידן מודע לכך ששולץ חדש בתפקיד, בניגוד למרקל - שהצליחה לאחד את בעלות הברית במערב אך הייתה בתפקיד הקנצלרית במשך 16 שנה.

הנשיא האמריקאי לא חסך בביקורת על ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון וכינה את התנהגותו כ"סוערת". על נשיא צרפת עמנואל מקרון, שמנסה לתווך בין רוסיה לאוקראינה, אמר כי הוא שואף שמעמדו יהיה שווה ערך למעמדו של שארל דה-גול - שהיה גיבור לאומי בצרפת וכיהן כנשיא. הגורמים האמריקאים שצוטטו ב-NBC אמרו כי ביידן רואה את ניסיונות התיווך של מקרון כניסיון לחזק את מעמדה של צרפת בזירה הבינלאומית ואת מעמדו שלו, על חשבון ארה"ב ובריטניה.

על פוטין אמר ביידן שמדובר ב"אדם עם כלי נשק גרעיניים – ובלי חברים". הגורמים ששמעו את ביידן אמרו כי לצד הכעס שלו על פוטין, הוא הביע תסכול מהדינמיקה בין בעלי הברית של ארה"ב באירופה. על רקע מצבם של חלק מהמנהיגים בזירה המקומית - במיוחד של ג'ונסון, שנלחם על עתידו הפוליטי - הם מתקשים להציג חזית אחידה מול פוטין.

דוברת המועצה לביטחון לאומי בארה"ב, אמילי הורן, הגיבה לפרסום של NBC: "הרכילות האנונימית לא דומה בשום צורה למה שהנשיא אומר או חושב על עמיתיו, שאותם הוא מכבד ומעריך. הנשיא ביידן מרוצה משיתוף הפעולה יוצא הדופן בין ארה"ב לבעלות הברית האירופיות ולשותפות שלנו, גם כשאנחנו מתמודדים עם המשבר המתמשך של ריכוז הכוחות הרוסיים בגבולות עם אוקראינה".

ג'ו ביידן ולדימיר פוטין בוריס ג'ונסון עמנואל מקרון אולף שולץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד