י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
השנאה למיליארדר

אלפי הולנדים נשבעו לרגום את היאכטה בביצים רקובות

פעילים הולנדים אמרו שהם "יפציצו" את יאכטת העל של ג'ף בזוס הבעלים של אמזון, בביצים רקובות אם העיר רוטרדם תמשיך עם התוכניות לפרק קטע מגשר בן 140 שנה כדי לפנות מקום לכלי השיט של מייסד אמזון בשווי 500 מיליון דולר 

אלפי הולנדים נשבעו לרגום את היאכטה בביצים רקובות
פבלו סטרומן הדמייה של זריקת ביצים צילום: פבלו סטרומן

תושבי רוטרדם זועמים על כך שחלק מגשר עתיק יפורק כדי שהיאכטה הענקית של המיליארדר ג'ף בזוס, הבעלים של ענקית הקמעונאות 'אמזון', תוכל לעבור במקום. פעילים הפיצו קריאה בפייסבוק שקרא למקומיים לנקוט בפעולה על ידי הבאת ביצים רקובות איתם כדי לרגום את היאכטה אם היאכטה תעשה את דרכה דרך נתיב המים.

"רוטרדם נבנתה מההריסות על ידי רוטרדמים ואנחנו לא מפרקים אותה רק בשביל סמל של מיליארדר מגלומני", כתב אחד הפעילים הבולטים בפייסבוק, כך דווח בתקשורת המקומית. האירוע משך תשומת לב של כמעט 3,000 אנשים שאמרו שהם ישתתפו, עוד 10,000 נוספים ציינו שהם "מעוניינים להשתתף".

פבלו סטרורמן מארגן המאבק סיפר מה הניע אותו לבצע את האיום: "בגלל שאני רוטרדמר ואני חושב שאנשים עם הרבה כסף צריכים להבין שאתה לא יכול לעשות הכל, אנחנו משמיעים את קולנו בצורה כזו. ואני חושב שזה הולך טוב מאוד".

פבלו סטרורמן, מארגן המחאה אמר ל'בחדרי חרדים': "אני חושב שהם עדיין ימשיכו בפירוק הגשר. עם זאת, אני בטוח שהם יפליגו עם היאכטה בלילה ביום חול" (ולא בסוף השבוע אז יותר אנשים זמינים להפגין).

עוד אמר: "מכיוון שהאירוע שלי התחיל יותר כבדיחה כדי לתת הצהרה, הגעתי למטרה שלי ליצור דיון ציבורי, עם כל תשומת הלב התקשורתית הזו, אני בטוח שבזוס שמע על זה".

בשבוע שעבר הכחיש ראש עיריית רוטרדם כי התקבלה החלטה סופית לגבי פירוק הגשר שרק לאחרונה עבר תיקונים ב-2017. מועצת העיר הבטיחה לתושבים שלא יתעסקו בגשר לאחר השיפוץ ב-2017, אבל בזוס ואושנקו, חברת בניית הספינות ההולנדית שמתכוננת לחשוף את היאכטה, התחייבו לשלם את החשבון על הפירוק.

החברה, שבונה את היאכטה במעלה הנהר בעיירה אלבלסרדם ההולנדית, אמרה כי פירוק חלק מהגשר היא הדרך היחידה להוציא את כלי השיט לים. פירוק והרכבה מחדש של החלק האמצעי של הגשר היה צפוי להימשך יותר משבועיים, כך על פי הדיווח בתקשורת המקומית.

הולנד ג'ף בזוס השלכת ביצים יאכטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד