י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ההנחות והסבסודים יבוטלו

ליברמן ממשיך להכות בחרדים: זומם עלייה חדה במחירי הנסיעות

החרדים מחוץ לממשלה ואין מי שיעצור את ליברמן ומיכאלי: ב-1 באפריל, מקווים השניים כי הרפורמה של משרדיהם תעבורנה, ויבוטלו ההנחות הנהוגות כיום בנסיעות באוטובוסים באזורי הפריפריה, ובראשן בערים החרדיות | איך זה יעבוד ומתי הרפורמה עתידה לצאת לפועל? כל הפרטים 

ליברמן ממשיך להכות בחרדים: זומם עלייה חדה במחירי הנסיעות
ליברמן במכה נוספת לחרדים צילום: פלאש 90

"עולם התעריפים דפוק מאוד": במשרדי האוצר והתחבורה מבקשים להוציא לפועל בעוד פחות מחודשיים, ב-1 באפריל, רפורמה שתשפיע דרמטית על הוצאות הציבור החרדי בנסיעות - באוטובוסים.  

בעוד כיום ישנם עשרות תעריפים בנסיעות שונות בתחבורה הציבורית בישראל, מבקשים במשרדים האמורים להחיל רפורמה שבמסגרתה יופעלו שלושה תעריפים בלבד; עירוני, אזורי ובין עירוני. כך לפי הפרסום בדה מרקר. 

השלכות הרפורמה, הן בין היתר ביטול ההנחות הקיימות במחירי הנסיעות השונות באזורי הפריפריה, ובראשון הערים החרדיות - להן הסכמים רבי שנים, במסגרתם הם זוכים להנחות משמעותיות במחירי הנסיעות. 

לדוגמה, בעוד נסיעה עירונית במרבית הערים הגדולות בישראל, עולה כיום 6 שקלים, בערים כגון ביתר ומודיעין עילית, אלעד נתיבות וכן הלאה - מסובסד המחיר והוא יורד ל-2.5 שקלים בלבד. 

על פי הדיווח, במשרדי האוצר והתחבורה מסכימים באופן גורף כי יש לבטל את ההנחות האמורות, בשל "השפעתן המשמעותית על תקציב המדינה". 

הפערים בין הערים, נובעים מחוזים שנחתמו במהלך השנים בין הממשלה לבין נציגי המפלגות החרדיות וראשי ערים.

הפערים מתבטאים באופן מובהק, בהשוואה בין באר שבע למשל, שם מתגוררים 220 אלף בנ"א, והסבסוד לנסיעות באוטובוסים עמד ב-2020 על 55 מיליון שקלים, לביתר עילית שם 63 אלף בנ"א בלבד, והסבסוד עמד על 200 מיליון שקלים. 

לא מדובר בגזרה היחידה. הנחה נוספת שעשויה הרפורמה של ליברמן ומיכאלי לבטל, היא ההנחה הנהוגה כיום לפנסיונרים, שמשלמים 50% פחות בתחבורה הציבורית. 

במשרד התחבורה מסרו בתגובה לפרסום: "בחודשים הקרובים יבחן משרדנו, בשיתוף עם משרד האוצר, את מבנה מחירי התחבורה הציבורית".

ממשרד האוצר נמסר: "אנו בוחנים שינוי מבני בתעריפי התחבורה הציבורית. טרם נקבעו התעריפים הסופיים שייקבעו במסגרת השינוי".

משרד האוצר משרד התחבורה אביגדור ליברמן מרב מיכאלי ערים חרדיות סבסוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד