כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צפו בדיון הסוער

מקלב ואזולאי הטיחו בשר התקשורת: "אתה לא תקבע מה טוב לילדיי"

דיון בוועדת הכלכלה הפך לסוער לאחר שחברי הכנסת החרדים הטיחו בשר התקשורת יועז הנדל על רפורמה בתקשורת אותה הוא יוזם, מה שיביא לביטול הקומה הכשרה | מקלב: "ההתערבות שלך היא רודנות לשמה, הפכת לרועץ בציבור החרדי" | אזולאי זעק: "אתם תפגעו בילדים שלי" | צפו בדיון הסוער 

מקלב ואזולאי הטיחו בשר התקשורת: "אתה לא תקבע מה טוב לילדיי"
הדיון הבוקר צילום: צילום מסך

הופעה שיגרתית של שר התקשורת יועז הנדל בו הציג את משימות משרדו לשנה הבאה הפכה לדיון מתוח וסוער סביב רפורמת הקווים הכשרים אותה הוא מוציא לדרך שתביא לסגירת הקומה הכשרה.

בדיון, הטיחו בו חברי הכנסת אורי מקלב, יעקב מרגי וינון אזולאי דברים קשים, כשבסיום הדיון הציע יושב ראש הוועדה חה"כ מיכאל ביטון לשמש כמתווך בין הנציגים החרדים לשר התקשורת כדי לפעול ולנסות לאזן את הרפורמה. מחד לפעול לתחרות כפי שמבקש השר ומאידך לא לפגוע בקומה הכשרה, אך השר הנדל סירב להודיע אם יסכים לכך. 

חבר הכנסת אורי מקלב הטיח בשר התקשורת: "ההתערבות שלך בציבור החרדי היא רודנות לשמה, הפכת לרועץ בציבור החרדי, לצערנו אתה מתערב לציבור החרדי מה הוא אוכל ומה הוא צורך, אין לזה שום הצדקה לא מבחינה רגולטורית ולא מבחינה אישית, - לא שמענו שלטון שהוא לא רודני שמתערב כך בשיח צרכני בין קונה למוכר פרטיים סביב השירותים שהוא מוכר לו".

לדברי מקלב, "אין כאן הפליה או הדרה שירותים והפקעת מחירים החבילות הכשרות הן הזולות ביותר, מי שפנו אילך היו גופים רפורמים שעתרו לבג"ץ יחד עם קבוצות אינטרסים כלכליים שעשו הון ממכירת תכנים לציבור החרדי ואתר שבוי בידיהם, מאות אלפים חתמו לך שהם עושים זאת מרצון אך אתה הולך להקשות עליהם זו גזירה נוראה מוסדות חינוך והורים לא יתנו טלפונים לילדיהם, - לא ידענו שצריך להתפלל שגם שר התקשורת לא ירדוף את הציבור החרדי", שהוא דרש, "עזוב את הציבור החרדי תן לו לחיות כמו שהוא חושב שטוב לו".

בהמשך השיב לו השר יועז הנדל ניסה להסביר את המהלך, "אנחנו לא מנסים להכניס תכנים למי שלא רוצה, כל אדם שרוצה להתנתק יכול להתנתק. אף אחד לא יצטרך לוותר על הכשרות, אני מתנגד למונופול, חוסמים שיעורי תורה של רבנים ולא הסכימו להקמת ועדת רבנים ספרדים. לא פגשתי רפורמי אחד בנושא הזה. אין לי מילה נגד אחי הרפורמים, החרדים פנו אלי. אם תהיה תחרות, האזרח החרדי יקבל יותר. אנשים משלמים יותר עלות מכשיר עלות של פי כמה מהמזר החרדי. אני אחראי לכלל אזרחי ישראל. פריץ יש בגולה. אף ילד לא ייחשף לתוכן שהוא לא רוצה. לא אתן לכם לייצר מונופול שיחליט מה הציבור החרדי יחזיק".

מקלב השיב בזעם לדברי הנדל, "אתה לא תקבע לי מה טוב לילדיי", כאשר לאחר מכן הגיע חבר הכנסת ינזון אזולאי וזעק "אני מחזיק רק טלפון כשר, יש לי טלפון נוסף עם אסמס בלבד לצרכי עבודה, ברפרומה שרוצים לעשות בטלפונים הכשרים זה לחבר טלפונים כשרים לאינטרנט, לכולנו אכפת חינוך ילדינו, לא רוצים שילדינו יחשפו למראות באינטרנט, שמנו לעצמינו סייגים שזה לא יקרה. לילדים שלי יש רק טלפון כשר".

עוד הוסיף ח"כ אזולאי וזעק: "לפי המצב החדש כל נער ברגע משבר יוכל לעבור עם מספר כשר לטלפון פרץ. זה הרס חינוך הילדים שלנו. זה גילוי עריות. זה מלחמה שאקדיש לה את כל חיי. גם אם יקחו לי יותר כסף זה שווה למען החינוך שלי. למה אתם מתערבים לנו בחינוך שלנו. לא מעניין אותי הנושא של וועדת הרבנים. אני מוכן לדאוג להכניס עוד רבנים לוועדה. אני נגד אלימות נגד חניות הסלולאר. אבל זה לא מצדיק אתכם לפגוע בילדים שלי".

טלפון כשר יועז הנדל אורי מקלב ינון אזולאי הקומה הכשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד