כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הצטרפו לדאעש

התאומים תכננו לתקוף מוסדות יהודים וירצו מאסר ממושך

תאומים תושבי דרום אפריקה הורשעו כי במסגרת הצטרפותם לאידיאולוגיה של ארגון דאעש, תכננו השניים לתקוף את שגרירות ארה"ב במדינה, נגד מוסדות יהודיים ויעדים נוספים

התאומים תכננו לתקוף מוסדות יהודים וירצו מאסר ממושך
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

בית משפט בדרום אפריקה הרשיע אחים תאומים בגין טרור. השניים תכננו לתקוף את שגרירות ארה"ב ולהצטרף לארגון המדינה האיסלאמית דאעש כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

טוני-לי ת'ולסי וברנדון-לי ת'ולסי, בני 28, נעצרו בדרום אפריקה ביולי 2016 ומאז מוחזקים במעצר. האחים הדרום אפריקאים הודו באשמה במסגרת הסדר טיעון עם התביעה. בית המשפט העליון של יוהנסבורג נתן לטוני-לי עונש של 11 שנות מאסר, אחיו ברנדון-לי נידון לשמונה שנים.

שניהם הודו באשמה בתכנון לנסוע לסוריה כדי להצטרף לדאעש, טוני-לי גם הודה בתכנון מתקפת טרור בדרום אפריקה. התובעים אמרו שתוכננו התקפות גם נגד דיפלומטים אמריקאים, בריטים, רוסים או צרפתים, כמו גם נגד מוסדות יהודיים.

ארצות הברית הוסיפה את הזוג לרשימה השחורה שלה לטרור ב-2017. המעצרים של האחים ב-2016 היו הראשונים בדרום אפריקה הנוגעים לחברות לכאורה בדאעש. דרום אפריקה ניצלה עד כה מהתקפות של דאעש שפגעו בכמה מדינות אחרות ביבשת, כולל שכנתה ממזרח מוזמביק.

דאעש דרום אפריקה טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד