כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עד שנתיים מאסר

גרמניה חוקרת מיליונר צ'כי שטס במהירות של 417 קמ"ש

רשויות החוק בגרמניה חוקרות מיליונר ומשפיען רשת צ'כי, ראדים פאסר, בגין סרטון שפרסם ברשת שבו התפאר בכך שטס בכבישי גרמניה במהירות של 417 קמ"ש

גרמניה חוקרת מיליונר צ'כי שטס במהירות של 417 קמ"ש
הנסיעה המהירה צילום: צילום מסך

רשויות החוק בגרמניה פתחו בחקירה נגד איל הנדל"ן הצ'כי, ראדים פאסר, שהעלה ליוטיוב תיעוד שלו נוהג במהירות מופרזת של 417 קמ"ש.

צפו: משפיען רשת "טס" במהירות 417 קמ"ש

פאסר, בן ה-58, עומד בפני עונש מקסימלי של עד שנתיים מאסר, בעקבות דהירתו בכביש מהיר במדינת סקסוניה אנהלט, בין ברלין להאנובר, בעת שנהג במכוניתו מסוג 'בוגאטי שירון'.

החקירה נפתחה לאחר שפאסר כבר ננזף רשמית על ידי משרד התחבורה הגרמני, בחודש שחלף, בגין הסרטון שפרסם בערוץ היוטיוב הפופולרי שלו.

הסרטון צולם כבר ביולי האחרון, אך פורסם רק בחודש שעבר. הסרטון מציג את מהירות הרכב כשהוא דוהר לאורך הכביש המחבר בין ברלין להאנובר, וחולף ביעף על פני מכוניות. לקטע הכביש שבו עבר אין הגבלת מהירות קבועה, ולכן הוא לא עבר על שום חוק מבחינה טכנית, אך משרד התחבורה הגרמני זועם על התיעוד. בהצהרה שנמסרה לפני כחודש נאמר כי המשרד "דוחה כל התנהגות בנהיגה שמובילה או יכולה להוביל לסכנה של משתמשי הדרך".

"כל משתמשי הדרך חייבים לציית לכללי תקנות התעבורה בדרכים", הוסיפו, תוך ציטוט הסעיף הראשון של חוק התעבורה בגרמניה, הקובע כי "כל מי שמשתתף בתנועה חייב להתנהג בצורה כזו שאף אדם אחר לא ייפגע, או יהיה בסכנת מוות".

המולטי מיליונר כתב כי לאורך הנסיעה בכביש המהיר A2, הייתה ראות טובה וכי "הבטיחות הייתה בראש סדר העדיפויות", ולכן הוא יצא לדרך רק כשהנסיבות אפשרו זאת. לדבריו, הנסיעה הייתה בשעה 4:50 ביום ראשון - שעה ויום שבהם לרוב אין תנועה רבה בכבישים - וכי הוא בחן את קטע הכביש קודם לכן.

יצוין כי למרות שהחוק בגרמניה לא מגביל את המהירות בכבישים המהירים במדינה, הרשויות עדיין יכולות להעמיד לדין נהגים שנסעו במהירות "מופרזת" ובצורה המפרה באופן בוטה את חוקי התנועה ופזיזה - אך לפי הדיווחים המקומיים, הרשויות עשויות להסתפק בקנס בלבד.

הונו של ראדים פאסר מוערך בכ-308 מיליון דולר והוא נחשב לאיש העשיר ה-33 של צ'כיה, לפי מגזין 'פורבס'.

מהירות מופרזת גרמניה חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד