כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"קריאת אזהרה לציבור"

משקפיים עם מצלמה נסתרת: כך פעל המוכר הנוכל

תושב הדרום נעצר בחשד שלאורך השנתיים האחרונות עבד במספר רשתות, ותיעד במצלמה נסתרת פרטי כרטיסי חיוב של עשרות לקוחות, בהם השתמש לרכישת מוצרים בשווי מצטבר של מאות אלפי שקלים | החשוד ביצע את המעשים לכאורה באמצעות משקפיים מיוחדות שעליהם התקין מצלמה | כך פעלה השיטה

משקפיים עם מצלמה נסתרת: כך פעל המוכר הנוכל
המשקפיים עמם פעל החשוד צילום: דוברות המשטרה

בתום חקירה סמויה שנמשכה כחצי שנה, עצרו חוקרי ההונאה של משטרת ישראל תושב הדרום כבן 30, בחשד שלאורך השנתיים האחרונות עבד במספר רשתות צרכנות, ותיעד במצלמה נסתרת פרטי כרטיסי חיוב של עשרות לקוחות, בהם השתמש לרכישת מוצרים בשווי מצטבר של מאות אלפי שקלים.

ראשיתה של חקירת המשטרה הסמויה ביחידת ההונאה של מחוז דרום, בעקבות מידע שהתקבל אודות גבר תושב העיר באר שבע, שעפ"י החשד עושה שימוש בפרטי כרטיסי חיוב בעשרות עסקאות שונות בהן רכש מוצרים שונים באמצעות אפליקציות ומשלוחים.

חוקרי ההונאה הצליחו להתחקות אחר זהות החשוד, וכן הצליחו לחשוף את דפוס הפעולה בו פעל לפי החשד לאורך השנתיים האחרונות, להלן: החשוד עבד בקו הקופות במספר רשתות צרכנות גדולות בדרום, זאת תוך שמרכיב על עיניו משקפיים שבהן מצלמה נסתרת, ובכך תיעד עפ"י החשד את פרטיהם המזהים של מאות כרטיסי חיוב של הלקוחות.

לאחר שפרטי כרטיסי החיוב היו ברשותו, נהג החשוד להזין אותם באפליקציות שונות ולבצע הזמנות של מוצרים שונים, בהם מוצרי חשמל, מכשירים ניידים ואוכל בשווי מצטבר של מאות אלפי שקלים.

אתמול (שלישי) פשטו חוקרי ההונאה על ביתו של החשוד, ובחיפוש שערכו נתפס רכוש רב שחלקו עפ"י החשד נרכש בכספי הקורבנות, וכן המשקפיים באמצעותם עפ"י החשד ביצע את העבירות.

החשוד נחקר בחשד לעבירות קבלת דבר במרמה תוך התחזות לאחר, והוא יובא היום בפני בית משפט השלום בבאר שבע בבקשה להאריך את מעצרו.

משטרת ישראל מבקשת מאזרחים שחושבים שנפגעו בשיטה דומה, לפנות ולהגיש תלונתם ביחידת הונאה של מחוז דרום.

רפ"ק רונן עמרם, מפקד יחידת הונאה דרום אמר: "חשיפת דפוס פעולתו של החשוד ומעצרו, מהווה קריאת אזהרה לציבור, שכן דרכי הפעולה של עברייני המרמה וההונאה מתפתחות כל הזמן, והם ינקטו בשיטות שונות על מנת לשים את ידם על פרטי כרטיסי החיוב של האזרחים. על מנת להימנע מליפול קורבן לעברייני הונאה, יש להקפיד להחזיק את כרטיסי החיוב ביד ולא להעבירו לידיו של אדם אחר, להשתמש ככל הניתן בחיוב אלחוטי שמתאפשר כיום ברוב בתי העסק ולהימנע ממתן הקוד האישי בכל מצב".

נוכל מצלמה נסתרת משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד